Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koleje Śląskie
Nie, po eksploatacji Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Adams napisał(a):Tak się tylko zastawiam po co KŚ składy spalinowe, skoro wszystkie czynne linie kolejowe na Śląsku są zelektryfikowane. Chyba że wezmą debilny przykład od swoich kolegów z KD i będą jeździć spaliną pod drutem. :->
A co w tym takiego "debilnego"?
Odpowiedz

ET40, ja jestem niesamowitym przeciwnikiem uruchamiania składów spalinowych na liniach zelektryfikowanych.
Odpowiedz

Ale dlaczego? A co jeżeli dana relacja jest częściowo zelektryfikowana, a częściowo nie?
Jaro

Odpowiedz

Tyle to jeszcze zniosę, ale w przypadku Śląska w chwili obecnej takich relacji nie ma :-P
Jeśli natomiast chodzi o Dolny Śląsk, to sam powiedz czy nie jest debilizmem puszczanie ogryzka na szynobusie KD w rel. Jelenia Góra - Szklarska Poręba, skoro linia jest zelektryfikowana i równie dobrze mógłby tam jechać bezpośredni kibel PR z Wrocławia.
Odpowiedz

Skoro potoki pasażerskie są odpowiednie dla szynobusu a nie dla ciężkiego EN57 to wtedy lepiej puścić mały SA. Na trasie Radom-Drzewica w całości jest drut, a pojawiają się "niemcobusy". Nie bez powodu.
Jaro

Odpowiedz

Cytat:A co jeżeli dana relacja jest częściowo zelektryfikowana, a częściowo nie?
Wówczas oczywiście należy puścić szynobus tak jak np.. Wrocław-Żary-Wrocław.
Odpowiedz

Ale przy obecnej cenie ropy nie byłbym pewien czy to jest takie ekonomiczne. Poza tym z Wrocławia do Zgorzelca ludzie jeżdżą jak sardynki, bo te relacje obsługuje jeden SA. Zamiast puszczać szynobusy pod drutem, na tej trasie powinny jeździć 2, albo nawet 3 SA żeby poprawić komfort jazdy.
Odpowiedz

Cytat:Poza tym z Wrocławia do Zgorzelca ludzie jeżdżą jak sardynki, bo te relacje obsługuje jeden SA.
Potwierdzam dzisiejszy Osobowy KD Wrocław-Zgorzelec odjazd z Wrocławia 10.25 (opóźniony 10 minut w związku ze skomunikowaniem z KAMIEŃCZYKIEM) frekwencja na starcie minimum 150%, skład SA134-007.
Odpowiedz

ET40 napisał(a):Skoro potoki pasa¿erskie s± odpowiednie dla szynobusu a nie dla ciê¿kiego EN57 to wtedy lepiej pu¶ciæ ma³y SA.
Lepiej to jest pu¶ciæ ma³y EZT, ale u nas to chyba jest tylko mo¿liwe przy skróceniu jakiego¶ elfa do dwóch cz³onów. Notoryczne puszczanie pojazdu spalinowego pod drutem powoduje nie wykorzystanie mo¿liwo¶ci technicznych linii -> utrzymanie wisz±cego druta te¿ kosztuje.
Odpowiedz

Obleśny Szczur, jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Nie zdajesz sobie sprawy jak okropnie mnie drażni widok spalinowego szynobusu w relacji, gdzie w 100% jest trakcja elektryczna, a na liniach niezelektryfikowanych zawiesza się kursowanie pociągów tłumacząc że są mało ekonomiczne lub brakami taborowymi.
Na terenach nizinnych na linie zelektryfikowane o niskiej frekwencji najlepszy jest pesowski EN81. Mały i przede wszystkim elektryczny. Szkoda że ten pojazd nie sprawdza się na terenach górskich.

P.S. trochę zeszliśmy z tematu. Może lepiej utworzyć temat poświęcony kursowaniu szynobusów na liniach zelektryfikowanych i przenieść posty tego dotyczące, żeby zachować porządek na forum :-P
Odpowiedz

Dyrektor marketingu Kolei Śląskich Adam Warzecha potwierdził w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" chęć zakupu 14 używanych pociągów za 17,2 mln euro. - Kupimy je ze środków wlasnych - zapowiedział. Koleje Śląskie poinformowały w dzienniku urzędowym UE o chęci dokonania zakupu bez przetargu ze względu na krótki czas dostępności oferty - tylko do 10 stycznia. Czternaście dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych ma kosztować 17 220 000 euro. Skąd spółka ma pieniądze na zakup? - Pojazdy chcemy kupić ze środków własnych - oznajmił Adam Warzecha. Wykluczył finansowanie zakupu przez Urząd Marszałkowski, jak i zwrócenie się z wnioskiem o dofinansowanie zakupu ze środków unijnych.

http://www.rynek-kolejowy.pl/29702/Kole ... niedzy.htm
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

Adams napisał(a):Na terenach nizinnych na linie zelektryfikowane o niskiej frekwencji najlepszy jest pesowski EN81. Mały i przede wszystkim elektryczny. Szkoda że ten pojazd nie sprawdza się na terenach górskich.
Dlatego tam najlepiej sprawdziłyby się VT627.
Jaro

Odpowiedz

@ET40

Jaromirze, chodzi ci o te SZT, jakie mają KM czy staruszki SA110 :? Moim zdaniem dobrym taborem na te linie jest Scandia/Uerdingen MRD. Dwa mocne silniki, dobre na kręte linie górskie (cieszynka, małyszówka), do tego niezła Vmax - 130 km/h albo Y-tog (Vmax 80 km/h), który powinien być eksploatowany na linii Tychy-Bieruń
Odpowiedz

Y-tog? Czy ty wiesz o czym piszesz? Ten pociąg ma problem z pokonywaniem wzniesień na niektórych trasach w kujawsko-pomorskim, a nie są to trasy górskie!
Jaro

Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Koleje Śląskie kontra pasażer Adams 17 10 138 02.05.2023, 15:27
Ostatni post: Adams
  Koleje slaskie michal 84352 0 6 927 21.11.2021, 18:29
Ostatni post: michal 84352
  Koleje Śląskie: rower za darmo na niektórych trasach kazio 2 3 309 21.07.2016, 08:48
Ostatni post: kazio
  Koleje Śląskie z ofertą w Beskidy kazio 0 2 817 22.06.2016, 10:34
Ostatni post: kazio

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.