Liczba postów: 267
Liczba wątków: 6
Dołączył: 04.09.2011
Reputacja:
0
Według mnie to właśnie Przewozy Regionalne powinny być właścicielem taboru wykorzystywanego w obsłudze pociągów regionalnych. Zakupy powinny być dokonywane przez "nieskonsumowaną" część dotacji. W ten sposób można kontynuować ujednolicenie taboru i przy przetargach korzystać z faktu, że czym więcej, tym taniej w przeliczeniu na jednostkę. Oczywiście UMy mogłyby wymusić, aby tabor przez x lat jeździł w danym województwie, tutaj nie byłoby problemów.
A tak mamy totalny miszmasz taborowy. A jak województwo kupi sobie kilka szynobusów to już rozważa powołanie własnej spółki kolejowej. Patologia.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Siedem lokomotyw z PKP Cargo dla Kolei Śląskich
- PKP Cargo wypożyczy od jutra Kolejom Ślaskim siedem dodatkowych wraz z obsadą - poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP Cargo Mariusz Przybylski. W sumie w pracę na rzecz Kolei Śląskich będzie zaangażowane 30 osób.
Całość: http://www.rynek-kolejowy.pl/37949/Sied ... askich.htm
I od razu widać kto tu ma kasę, klasę i jaja
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Kasę...i będzie miał jej jeszcze więcej, o ile KŚ dadzą radę się wypłacić za tak rozległą pomoc.
Jaro
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
Marszałek coś mówił, że pieniądze nie grają mu roli...
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
@ stachu, piszesz o tym?
Cytat:Marszałek Adam Matusiewicz miał nadzieję na pomoc spółki Przewozy Regionalne w realizacji przewozów do końca roku. Zarząd PR chce jednak przejąć linie "stykowe" na cały rok. Marszałek musiałby w tym celu zmienić budżet i uzyskać zgodę sejmiku.
PR chcą umowy na rok
– Marszałek Adam Matusiewicz zwrócił się do Przewozów Regionalnych z wnioskiem o pomoc w odciążeniu Kolei Śląskich w tej trudnej sytuacji. Chodzi tu o połączenia "stykowe" – powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Witold Trólka z biura prasowego marszałka. O prośbie urzędu marszałkowskiego pisaliśmy tutaj.
Całość: Rynek Kolejowy
Absurd.
Jaro
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
No tak, Matusiewicz zrezygnował z usług PRów, bo podobno były za drogie, a teraz szasta publicznymi pieniędzmi na lewo i prawo żeby utrzymać swoją śmieszną kolejkę.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
przem710 napisał(a):PR pomogą KŚ, cóż jak dla mnie to upokorzenie KŚ czyli przyznanie się do błędu. Innego wyjścia na tą chwile nie ma.
Przyznanie się do błędu to nie jest upokorzenie. Upokorzenie to iść w zaparte wbrew oczywistym faktom. A Worach (i spółka) nadal to robią...
PRy postawiły twardy warunek, tymczasem 19 grudnia się zbliża (PIC zabierze wagony), nie wiem na ile skuteczna w GOPie może być KKA...
No trochę dramat. Szkoda, przypuszczalnie przez arogancję, nieudolność i nieumiejętność współpracy kilku osobników na wiele lat zostanie zaprzepaszczona wizja dobrej kolei regionalnej w Polsce. Szkoda.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
psim, raczej przez złe zarządzanie. Ale to już w listopadzie było widoczne.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
KŚ wypożyczają sprzęt za ponad 90 mln rocznie a teraz żałują kasy PR-om na pomoc we własnej kolejce? Jest tu jakaś logika? Znów pasażer odchodzi na na bok, w obecnej sytuacji KŚ nie powinno marudzić, bo nie maja wyboru.
Liczba postów: 91
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.10.2012
Reputacja:
0
ET40: Można podciągnąć pod to, ale marszałek powiedział:
Cytat:Koszty nie grają teraz dla nas roli, chcę mięć największą rezerwę taborową na świecie – dopowiedział marszałek Adam Matusiewicz.
Całość: Rynek Kolejowy
A tutaj: Prezes Kolei Śląskich podał się do dymisji
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Z jednej strony dymisja była oczekiwana, ale teraz wprowadzi to znów dodatkowe zamieszanie, bo nie będzie komu podejmować decyzji, choćby w sprawie oferty Przewozów Regionalnych.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Marszałek do dymisji, wtedy byłbym zadowolony.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Ja bylbym zadowolony, gdyby na miejsce tych zdymisjonowanych znalazl sie ktos przytomny kto by to ogarnal. Same dymisje jeszcze nigdy nic konstruktywnego nie wniosly.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Dokładnie. Wywala się kogoś, bo coś spieprzył, na jego miejsce wstawia się nowego, który też nie ogarnie. Ale ten nowy posiedzi trochę dłużej, bo on juz przychodzi na rozkopane - więc dłuższy burdel jest usprawiedliwiony.
edit:
Już szefa nie trzeba wywalać. Worach sam się wywalił.
Powód? Sprawa karna o działanie na szkodę firmy, którą kierował przed laty. - Ukryłem to - przyznał
Cały tekst: http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z2EvMb1A00
Odsunięci od obowiązków zostali również według "Gazety Wyborczej" Stanisław Biega i Piotr Kazimierowski. Pierwszy z nich odpowiadał za przygotowanie rozkładu jazdy, zaś drugi kierował spółką Silesia Rail zajmującą się obsługą taboru Kolei Śląskich.
edit2:
Haha, jeszcze lepiej! Wiceprezes KŚ też ma sprawę karną i podaje się do dymisji Niezłe jaja.
Wiceprezes Kolei Śląskich też ma sprawę karną i złoży rezygnację
Kuriozalny przebieg konferencji prasowej marszałka województwa śląskiego Adama Matusiewicza. Przepytywany przez dziennikarzy wiceprezes Kolei Śląskich przyznał, że podobnie jak Marek Worach ma wytoczony przeciw sobie proces karny. Obiecał podać się do dymisji.
Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/37976/Wice ... gnacje.htm
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Adams napisał(a):No tak, Matusiewicz zrezygnował z usług PRów, bo podobno były za drogie, a teraz szasta publicznymi pieniędzmi na lewo i prawo żeby utrzymać swoją śmieszną kolejkę.
Jak PRy są takie dobre to niech przejmą trasy jak na przykład Bytom - Gliwice, albo Czechowice - Cieszyn. Dlaczego tak uciekali od nich? Też wolałbym pozbyć się molocha, który roztrwania pieniądze, nieco przez jakiś czas dopłacić, by później było lepiej. Niestety cena tego jest bardzo wysoka.
Jeszcze przypominam sobie pokazówkę z ucieczką z Częstochowa - Lubliniec, gdzie ludzie zawsze byli. No i pozostawienie Częstochowa - Zduńska Wola, gdzie zazwyczaj jechało może 5 osób, no ale ta piątka to byli pracownicy PR...
Nie no zachwalajmy PRy, takie dobre są.
Nie twierdzę, że KSie są dobre teraz, bo przez brak dogranego taboru i pracowników jest tak, jak każdy widzi, ale z dwojga złego wolę dobrze działające w przyszłości KSie, niż ciągle tnące połączenia PRy.
|