Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Najsilniejszy elektrowóz w Polsce
#1
// mikrobart: Wydzielono.

Jaki jest najsilniejszy elektrowóz w Polsce? Czy jest jakiś o mocy ciągłej 4500 kW lub wyższej?

Uważam, że powinno się użytkować trakcję spalinową i elektryczną.
Odpowiedz

#2
Czy chodzi Ci o elektrowozy polskiej produkcji czy ogólnie - elektrowozy jeżdżące na polskiej sieci?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#3
Chodzi mi o maszyny jeżdżące po polskich torach.
Odpowiedz

#4
To stanowczo ES64U4, on ma moc ciągłą 6000 kW.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
Słynny "Husarz". Na razie nie jest wykorzystywany do transportu. Obsługuje połącznie Eurocity, Euronight. To dziwne, że elektrowóz o takiej mocy ciągnie wagony pasażerskie.
Informacje zaczerpnąłem z Wikipedii. Mogą być nieaktualne?
Mi chodzi o konia pociągowego do transportu.

//Pisz staranniej.
przem710
Odpowiedz

#6
Jeśli chodzi o lokomotywy wykorzystywane w ruchu towarowym, to wydaje mi się, choć mogę się mylić, że najsilniejszy jest radziecki ET42 z mocą ciągłą 4480 kW.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#7
Platforma Eurosprinter obejmuje dwie główne wersje - ES64U4 czyli uniwersalną, o Vmax 235km/h przeznaczoną do pociągów pasażerskich i lżejszych towarowych (np. szybkie kontenerowce, w Niemczech osiągające 160km/h) oraz ES64F4 czyli wersji towarowej, z innym zawieszeniem silników i krótszą przekładnią (więcej mocy przy niższych prędkościach). Obie mają 6MW (6,4MW przy zasilaniu prądem przemiennym). 5,8MW ma Bombardier Traxx, który obecnie jest na stanie Lotosu czy PMT. W trakcie jazd obserwowanych i negocjacji kupna jest ZNLE E6ACT, który ma 5MW.
Odpowiedz

#8
Nie śledzę i nie znam się na rynku kolejowym. Co jest tańsze - lokomotywa elektryczna czy spalinowa?

// mikrobart: Trzymajmy się tematu.
Odpowiedz

#9
Chupacabra napisał(a):... To dziwne, że elektrowóz o takiej mocy ciągnie wagony pasażerskie....

Dla uzyskania prędkości 200 km/,h a także i wyższych, potrzeba równie dużo mocy jak do ciągnięcia ciężkich wahadeł.
Odpowiedz

#10
Chupacabra napisał(a):Co jest tańsze - lokomotywa elektryczna czy spalinowa?

Elektryczna
Odpowiedz

#11
Tak jak już wspomniany Husarz EU44 (na razie na pociągach pasażerskich), a po nim 'Czapajew' ET42 (na razie wycofany z ruchu jakiegokolwiek).
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#12
I, tak jak wspomniał sphinx, E6ACT Dragon, jego też można uznać za jeżdżącego po polskiej sieci.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#13
Na razie testy, ale jak najbardziej Smile
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#14
Semaforek18 napisał(a):Elektryczna
W ka¿dej ksi±¿ce dotycz±cej podstaw transportu kolejowego znajdziesz taki ³adny wykres, na którym wyra¼ne widaæ, ¿e trakcja elektryczna jest tañsza od spalinowej dopiero od pewnego (ró¿nego dla ka¿dej linii) natê¿enia przewozów.
Odpowiedz

#15
E189 produkcji simensa ma również moc ciągłą 6000KW, do tego grona można dodać jeszcze E186 (EU43) z mocą 5600 KW
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Elektrowóz Skoda mirmur2 0 2 251 18.08.2019, 00:12
Ostatni post: mirmur2
  Elektrowóz EP20 976497 6 4 794 25.03.2014, 16:22
Ostatni post: MichałŁ
  Najstarszy sprawny elektrowóz w Polsce D29-7 21 8 776 21.10.2013, 08:42
Ostatni post: Ariel Ciechańsk

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.