Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Zmodernizowana lokomotywa EU07A zbiera dobre recenzje. Maszyniści chwalą sobie tę maszynę, jednak przewoźnik najprawdopodobniej nie będzie modernizował większej liczby posiadanych przez siebie lokomotyw EU07. - Nie mamy planów modernizacji kolejnych egzemplarzy - poinformował Tadeusz Matyla, członek zarządu PKP Intercity, podczas konferencji poświęconej perspektywom rynku lokomotyw, zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy".
http://www.rynek-kolejowy.pl/31550/Nie_ ... _EU07A.htm
Wchodzi na to że cena modernizacji jednej lokomotyw jest olbrzymia, szkoda bo myślałem że IC pójdzie w tym kierunku.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nigdzie nie podają jednak ile kosztuje zakup nowej siódemki. Z jednej strony dobrze, że jeśli tańsze będą nowe lokomotywy, a z drugiej, co zrobić kiedy brakuje szybkich lokomotyw, bo Husarzy nie przybywa, EP09 podobnie.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Taa, więc jeźdźmy sobie 125 na godz. po zmodernizowanych torach do 160,ż do usr... śmierci. Czym więc IC chce jeździć po liniach mających być w najbliższym czasie zmodernizowane? Jak już powiedział pitagoras, Husarzy nie przybywa, EP09 też nie, modernizacji loków też nie, więc co? Może spróbować modernizacji u kogoś innego? Bo czy nowa lokomotywa byłaby tańsza? No nie wiem...
@ Maciej
Niedługo IC pozbędzie się 120 lokomotyw EP07 więc jazda 125 km/h po liniach ze 160 nie będzie grozić. Minimalny próg będzie wynosić 130 (jest szansa na modernę EP08). Lada chwila wyjdzie z ZNLE/Newag Gliwice E4MCU Griffin (Vmax 140). Kto wie, czy nie będzie leasingowany przez narodowego przewoźnika pod kątem przyszłych zakupów :-)
Dowód :?: http://www.rynek-kolejowy.pl/31582/PKP_ ... 0_EU07.htm
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Tak na marginesie: 125km/h też zasadniczo się nie jeździ. Rozkłady są na 120.
Na szybko policzony koszt takiej modernizacji to około 4mln złotych (i raczej może być więcej jak mniej). NIby 1/3-1/4 cena całkowicie nowej lokomotywy, ale tak na dobrą sprawę nie wiadomo ile taka przeróbka jeszcze pojeździ...
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Plotki mówią, że Oleśnica zażyczyła sobie 5-7 mln zł za taką modernizację. To może być nawet 50% ceny nowej lokomotywy - ZNLE chwali się, że Griffin ma być jedną z najtańszych propozycji na rynku, więc tym bardziej prosta, jednosystemowa wersja może mieć naprawdę atrakcyjną cenę. Trochę dziwię się, że upierają się przy 140/190km/h, przy sporym zapotrzebowaniu na 160km/h.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Właśnie myślę, że ICki mogłyby pomyśleć nad Dragonem. Być może testowane teraz Siemens Vectron oraz Skoda CD da spółce jakieś perspektywy.
Dodatkowo PESA miała chyba budować polską lokomotywę i być może faktycznie zamiast modernizować stare loki to kupić kilka nowych.
No teraz jak przyjadą te Pendolino to część loków i wagonów trafi na inne linie i powiedzmy na kilka lat sprawę będziemy mieli zamiecioną pod dywan, ale kiedyś w końcu trzeba będzie kupić nowy tabor.
Ja mam nadzieję, że spółka zacznie w końcu uruchamiać więcej pociągów.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ale Dragon to chyba bardziej maszyna do ciężkich składów.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nie znam parametrów, ale jeżeli byki potrafią jeździć z 2-3 wagonami to Dragon też by mógł z większą ilością, ale kwestia kosztów gra tutaj ogromną rolę.
Dragon ma prędkość konstrukcyjną 140 co daje realną eksploatacyjną 130 km/h z pociągiem pasażerskim. Byłby idealny na ciężkie TLK, jak Podlasiak. Problemem jest tylko brak prądnicy pomocniczej, umożliwiającej ogrzewanie składu. Ale to można zmienić przy okazji przeglądu w ZNLE
Myślę, że Griffin będzie miał już prądnicę ogrzewczą, bo będzie to raczej lokomotywa uniwersalna a nie typowo towarowa (140 km/h max więc 130 km/h będzie osiągalne) ;-)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No to nie jest tak źle. Jak taki mały szczegół to myślę, że IC mogłoby się nad tym lokiem zastanowić.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Dobrze, moi drodzy, nie zachowujmy trendów, które teraz pojawiły się w Polsce. Skoro E6ACT to lokomotywa o przeznaczeniu towarowym to dlaczego ma prowadzić składy pasażerskie? Przecież po to pojawiają się plany (już dość zaawansowane) Griffina: http://forumkolejowe.pl/e4msu-e4acu-gry ... 809,75.htm
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
No właśnie, po co myśleć o Dragonie, skoro w ciągu kilku miesięcy ma być gotowy czteroosiowy Griffin. Przy odpowiednim zamówieniu myślę, że ZNLE bez problemu zrobiłoby wersję z Vmax 160km/h.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Virakocha napisał(a):Myślę, że Griffin będzie miał już prądnicę ogrzewczą, bo będzie to raczej lokomotywa uniwersalna a nie typowo towarowa (140 km/h max więc 130 km/h będzie osiągalne) ;-)
O prądnicach ogrzewczych mówimy przy okazji lokomotyw spalinowych. W elektrycznych mówimy o zwykłym sprzęgu ogrzewania, połączonym z siecią 3kV (oczywiście zabezpieczenie po drodze).
Ta wersja Dragona która jeździ nie ma takiego sprzęgu (dołożenie jest możliwe, ale raczej nie przy okazji byle przeglądu), natomiast przyszłe sztuki mają to przewidziane.
Mimo to do pasażerskich ZNLE będzie szykować Giffina.
Natomiast samo IC na razie coś słabo myśli o nowych lokomotywach.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
To samo miałem napisać. Skoro przygotowywana jest pasażerska nowa lokomotywa, to nie widzę żadnego sensu zakupu przez IC Dragonów, które są robione pod składy towarowe.
|