Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
Cokolwiek by to nie było, ma najwyższy ze wszystkich pojazdów, więc jest pewnie najlepszy i najmniej awaryjny.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

No jednak chciałbym nieśmiało zauważyć, że skoro nie wiesz, podobnie jak ja, co to jest, więc Twoje twierdzenie jest nieco bezpodstawne...
Odpowiedz

Jechałem niedawno IC Kolberg (ach te nazwy) i zajechał "tramwaj". Nie jestem pewny jako miejsca produkcji i marki,ale wrażenia lepsze niż w alstomowskim tramwaju. Był internet i "telewizja" pokazywała prędkość. Może było ciut głośniej, ale do wytrzymania. I pewnie ten tramwaj, którym jechałem był dużo tańszy, że ten alstomowski...
Odpowiedz

Polskim dziobakom stuknęło 10 mln kilometrów :-). Dziesięciomilionowy kilometr padł na trasie Warszawa - Trójmiasto i z tej okazji PKP IC zrobiło imprezę na dworcu w Gdańsku. Jak mniemam pierwszy dziobak zrobił już pewnie dobrze milion km i tu moje pytanie - jakie one dostały świadectwa, a konkretnie kiedy trzeba im pierwszy przegląd zrobić?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Tak przy okazji to i dla Darta pierwsze 100 poszło. A dokładniej ED161-05 przedwczoraj miał przebieg 100222kmWink
Odpowiedz

sm31-131 napisał(a):iz tej okazji PKP IC zrobiło imprezę na dworcu w Gdańsku.

To tylko dowodzi, że to bardziej przedsięwzięcie marketingowe niż trafna inwestycja w tabor.
Odpowiedz

Ale tort był ładny Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

No jeśli chodzi głównie o tort, to cena fantastyczna za niego. :-D
Odpowiedz

A ile kosztował ten tort? Bo w artykule nie zauważyłem...

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

W artykule nic na ten temat nie ma, ale żeby mieć fajny tort wydać tyle co na tego "dziobaka" przy okazji, to cena wychodzi niezła. :-)
Odpowiedz

Elektronicznych tablic w nowoczesnych pociągach PKP Intercity nie wolno używać, bo… nie pozwala na to polskie prawo, bardziej restrykcyjnego od europejskiego. Złe wieści czekają też na wszystkich, którzy spodziewają się rychłego uruchomienia Wi-Fi w Pendolino – czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Jeżdżące od grudnia 2014 r. po polskich torach Pendolino to duma naszej kolei. Na 20 nowoczesnych pociągów wraz z budową centrum serwisowego wydaliśmy w sumie ponad 2,5 mld zł. Pendolino to z pewnością wysoki komfort podróży, ale w nowych pociągach nie brakuje wad. Od półtora roku w składach nie ma Wi-Fi, a do tego dochodzi jeszcze jedna zabawna drobnostka – nazwy miejscowości i informacje o kierunkach połączeń są drukowane na kartkach papieru i przyklejane do drzwi. Normalnie powinny do tego służyć elektroniczne tablice na pociągu, które jednak od wielu miesięcy są wygaszone.
Z czego to wynika? Jak czytamy w „Wyborczej” winne są polskie przepisy. Określają one, jakie informacje umieszczać na tablicach, w jakim układzie i w jakiej kolejności, a także jaką czcionką je pisać (ma być pogrubiona i pochylona).(...)
Pośmialiśmy się trochę, to teraz zapłaczmy. Nad czym? Nad brakiem Wi-Fi. Mimo zapowiedzi poprzedniego prezesa Intercity, że pierwsze Pendolino będą miały internet w połowie roku, nic takiego się nie stało. I w sumie nawet w PKP nie mają złudzeń, że w Intercity pojawi się internet.


http://www.fly4free.pl/kolejny-absurd-pendolino/
Odpowiedz

kuriozum z tymi tablicami ;-D

Odpowiedz

Wdrożenie europejskiego systemu sterowania na trasie pociągów Pendolino spowodowało niekorzystny efekt – na krótkim odcinku muszą aż trzynastokrotnie przyspieszać i zwalniać. Co ciekawe, nie dotyczy to innych pociągów, np. Flirtów. PKP Intercity zapewnia, że współpracuje z PKP PLK nad rozwiązaniem problemu.
(...)
Do tego docierają do nas informacje, że ETCS stwarza także problemy na Centralnej Magistrali Kolejowej ze stabilną jazdą z prędkością 200 km/h nawet na odcinkach, gdzie przejazdów nie ma. Maszyniści zapytani przez "Rynek Kolejowy" narzekają także na nadmierną ilość informacji – często niepotrzebnych – ukazujących się na ekranie wyświetlacza ETCS. Część z nich wymaga potwierdzenia na ekranie, co w przypadku odcinka Starzyny – Kozłów na linii nr 64, gdzie jest wiele przejazdów kolejowych, powoduje odciąganie maszynisty od obserwowania szlaku przed pociągiem. Na ekranie pokazują się także co chwilę zbędne informacje o lokalizacjach mostów i wiaduktów kolejowych, na których pociąg nie może się awaryjnie zatrzymać – mimo że wszystkie poza jednym są krótsze niż skład ED250.


http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... tcs/gvlhbm
Odpowiedz

No i jak zwykle nasi fachmani przedobrzyli sprawę. Zamiast bezpiecznego system jest uciążliwy.
greenman1435
Odpowiedz

No ale najciekawsze jest to, że Flirtów problem nie dotyczy wg artykułu... :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie pendolino - przedział kondutkorski ziemowit97 12 6 824 08.06.2016, 08:58
Ostatni post: DamianT
  Stuki - klekot w Pendolino blacky6 4 3 977 06.10.2015, 23:15
Ostatni post: przewoz
  Alstom Coradia LINT pitagoras23 4 4 044 19.04.2015, 18:14
Ostatni post: pitagoras23
  Pendolino w Europie i na świecie pitagoras23 1 3 138 03.11.2013, 19:20
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.