Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Muszą zdążyć, bowiem od nowego RJ także wszystkie TLK z Wrocławia do Warszawy pojadą wg rozkładu przez Chojny i skoro rozkład podaje nawet postój na tej stacji z pominięciem Widzewa to muszą zdążyć.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Rozk³ad mo¿na jeszcze zmieniæ, ja bym nie liczy³ na takie je¿d¿enie.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Czasowo chyba lepiej wyglądają TLK przez Zgierz i Łowicz w porównaniu z tym, jak jechały p. Widzew, Koluszki.
Raz, że odchodzi zmiana czoła, dwa jadą szybciej przez E20.
Jeżeli rozkład zmienią to ciekaw jestem czy wyrobią się z obiegiem szczególnie na połączeniu Wrocław - Lublin gdyż w rozkładzie zaplanowano nie całą godzinę między przyjazdem, a odjazdem.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):ciekaw jestem czy wyrobią się z obiegiem szczególnie na połączeniu Wrocław - Lublin Przecież może mieć obieg z np. TLK Lublin-Kraków.
pitagoras23 napisał(a):Czasowo chyba lepiej wyglądają TLK przez Zgierz i Łowicz w porównaniu z tym, jak jechały p. Widzew, Koluszki. Jeżeli chodzi o sam czas przejazdu to lepiej wypada jazda Wiedenką, nawet przez Mokrą, ale jak uwzględnimy zmianę czoła to wychodzi na to samo. Jednak po zakończeniu remontu odcinka Warszawa-Skierniewice, to już nie będzie nawet co porównywać.
A tak na marginesie; kiedy ma się zakończyć remont ww. odcinka?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Modernizacja linii nr 25
Od 11 grudnia zostanie uruchomiony nowy pociąg TLK łączący Przemyśl z Warszawą. Pojedzie on m.in. przez Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski i Skarżysko- Kamienną. Dzięki temu nastąpi powrót pociągów na niewykorzystywany w ruchu pasażerskim odcinek Ostrowiec Świętokrzyski – Ocice linii nr 25. Przed powrotem składów pasażerskich na tą trasę wykonano pewne prace modernizacyjne w ramach programu na lata 2010-2015.
Na lata 2012-2015 przewiduje się kontynuowanie inwestycji do Ocic. Będzie ona polegała m.in. na modernizacji toru szlakowego nr 2, 88 obiektów inżynieryjnych, modernizacje toru nr 1 i 2 na 15 stacjach i posterunkach, której będzie towarzyszyć wymiana rozjazdów i roboty około torowe. Zabudowane zostaną nowe lub przystosowane istniejące urządzenia do komputerowego sterowania ruchem kolejowym, co będzie wiązało się również z modernizacją istniejących nastawni lub budową nowych (stacja Ostrowiec Świętokrzyski). Zmodernizowane do wysokości 55 cm zostaną perony wyspowe na stacjach: Starachowice Wschodnie, Ostrowiec Świętokrzyski, Dwikozy i na przystanku osobowym Sobów.
źródło: Rynek kolejowy
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Znamy plany przetargowe PKP PLK na przyszły rok
W przyszłym roku PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji ma zamiar ogłosić 45 przetargów na główne roboty budowlane. Kolejowy zarządca infrastruktury ujawnił listę postępowań, które rozpoczną się w przyszłym roku. Wykaz z pewnością pomoże firmom wykonawczym, które od pewnego czasu skarżą się, że potrzebują konkretnych informacji na temat tego, jakie są plany Polskich Linii Kolejowych.
źródło:
Rynek kolejowy
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Zgierz – Kutno Tutaj to by się przydał drugi tor, 160 albo 200km/h pociągnięte dalej przez Łódź, Tomaszów, Opoczno do CMK-i, i szybkie połączenia Poznań-Kraków. Wtedy żadne KDP nam nie potrzebne.
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
norbert napisał(a):pitagoras23 napisał(a):Zgierz – Kutno Tutaj to by się przydał drugi tor, 160 albo 200km/h pociągnięte dalej przez Łódź, Tomaszów, Opoczno do CMK-i, i szybkie połączenia Poznań-Kraków. Wtedy żadne KDP nam nie potrzebne.
Z tym, że nie potrzebne to bym się nie zgodził. Zresztą potrzebujemy szybkich połączeń a to jest jedyne wyjście. Już lepiej zwiększać Vmaxy do linii z których ma być KDP chociażby Szczecin - Poznań, Międzylesie - Wrocław (chyba już w trakcie modernizacji jest).
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 452
Liczba wątków: 15
Dołączył: 22.06.2011
Reputacja:
0
Z Jeleniej Góry do Wrocławia o 2,5 godziny szybciej!!
Będą pieniądze na remont najgorszego odcinka torów na trasie Jelenia Góra - Wrocław.
Obecnie między Marciszowem a Boguszowem Gorcami pociągi "mkną" z prędkością 30 kilometrów na godzinę. Szybciej się nie da, bo tory są w opłakanym stanie. Na ich remont kolejarze otrzymają dużą kwotę pieniędzy. Potwierdził to w Radio Wrocław Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa odpowiedzialny za infrastrukturę.
Dzięki remontowi, pociągi pokonają trasę z Jeleniej Góry do Wrocławia nawet o 2,5 godziny szybciej.
źródło: prw.pl
Dawno się już tak nie uśmiałem, większej głupoty nie słyszałem.
1. Znam odcinki na tej linii gdzie jeździ się 15-20km/h.
2. 35mln zł. rzucone na remont linii nie wystarczy, bo będą ją klepać jeszcze ze 13lat.
3. z tego co mi wiadomo pociągi po remontach dalej się wleką 3,5h - ale co tam skrócimy czas jazdy pociągu o 2,5h jak wyremontujemy Marciszów-Boguszów. Prosty rachunek 3,5h-2,5h=1h.
Komuś by się przydała lekcja matematyki i ekonomiki.
ScottyRail
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Scotty, mnie się wydaje że w tym artykule wdarł się "czeski błąd". Myślę że autor miał na myśli skrócenie czasu przejazdu do 2,5 godzin, a nie o 2,5 godziny :-D
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Remont odcinka linii nr 8
Trwają prace torowe na odcinku Radom-Rożki i Jastrząb–Szydłowiec–Skarżysko Kamienna. Wymieniana jest m.in. nawierzchnia torowa na długości blisko 12,5 km i zabudowywane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji na 5 przejazdach kolejowych. Wykonanie tych robót jest możliwe dzięki pozyskaniu dotacji z budżetu państwa i Funduszu Kolejowego w wysokości 25 mln zł.
Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie realizowane właśnie zadanie wpisuje się w projekt rewitalizacji odcinka Radom- Kielce linii nr 8. Głównym założeniem tego zadania jest przywrócenie prędkości konstrukcyjnej dla pociągów pasażerskich. Dla trasy Radom-Skarżysko Kamienna wynosi ona 100 – 120 km/h, a dalej do Kielc – 90 km/h.
źródło: Rynek kolejowy
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Polskie Linie Kolejowe rozważają zamknięcie linii z Katowic do Krakowa, by przyspieszyć modernizację tej trasy. Gdy już skończą, przejazd skróci się do godziny.
Modernizacja linii E30 pomiędzy Zabrzem, Katowicami i Krakowem to jeden z największych kontraktów kolejowych w województwie śląskim od lat. Choć umowy na dofinansowanie unijne podpisano rok temu, to pierwsze prace na szlaku dopiero się rozpoczęły.
Pomiędzy Sosnowcem-Jęzorem a Jaworznem-Szczakową zamknięto już jeden z dwóch torów, a ekipy remontowe przygotowują się do demontażu torów i podkładów. Z tego powodu podróż z Katowic do Krakowa wydłużyła się już do ponad dwóch godzin, a będzie jeszcze gorzej.
Prawdziwe kłopoty zaczną się w przyszłym roku, gdy rozpocznie się modernizacja kolejnych odcinków: z Trzebini do Krzeszowic i dalej do stacji Kraków Główny Towarowy. Na długości 58 kilometrów będzie wiele miejsc, gdzie czynny będzie wtedy tylko jeden tor (drugi będzie w tym czasie modernizowany). Podróż do Krakowa potrwa wtedy nawet trzy godziny.
źródło: www.katowice.gazeta.pl
Liczba postów: 268
Liczba wątków: 5
Dołączył: 15.05.2011
Reputacja:
0
A te "Zabrze" to chyba widnieje tylko w tytule projektu, bo nie widać, by się na coś zanosiło.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Linia kolejowa Ustka – Szczecinek przed szansą na modernizację
Jest szansa na rewitalizację połączenia kolejowego Ustka - Szczecinek za 25 milionów euro. To oznacza modernizację torów i dworców. Pierwsze prace mogą rozpocząć się już w przyszłym roku.
Chodzi o unijne pieniądze, których Ministerstwu Transportu nie udało się przesunąć z programów kolejowych na drogowe.
- Ponieważ nasz region jest terenem zagrożonym wykluczeniem komunikacyjnym, mamy nadzieję, że uda się nam pozyskać te niewykorzystane fundusze. Już jesteśmy po pierwszych rozmowach - mówi Marek Biernacki, radny wojewódzki ze Słupska.
źródło: www.strefabiznesu.gp24.pl
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ministerstwo Infrastruktury juz wybrało którędy puścić szybkie składy Wrocław - Warszawa. Wybrano linię przez Częstochowę Stradom, Koniecpol i dalej CMK. Nie żeby mi było smutno z tego powodu
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... ister.html
No to już widzę kolejne niezadowolenia polityków z Łodzi.
PS. Pamiętam, że gdzieś już pisaliśmy na ten temat, ale nie mogę sobie przypomnieć (ani znaleźć) w którym temacie dokładnie). Jak coś to proszę o przeniesienie posta.
|