Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No wielka szkoda, że moja linia nie zostanie zmodernizowana, ale znam jej słabe punkty:
- jednotorowy odcinek Ostrów - Grabowno
- kolejowo kółko w okół Kalisza
- kiepski stan ze Zduńskiej Woli do Łodzi
Na linii przez Częstochowę są chociaż 2 tory i powstanie ten łącznik na CMK. Mam nadzieję, jednak, że nie wszystko tamtędy pojedzie.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21.12.2011
Reputacja:
0
Witam serdecznie na forum.
Czy ktoś z osób posiadających wiarygodne info może opisać postęp prac na linii Skierniewice - W-wa ?
Wiecie może dlaczego od momentu dojazdu do W-wy pociągi zwalniają telepiąc się do W-wy Zachodniej?
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
pitagoras23 napisał(a):jednotorowy odcinek Ostrów - Grabowno
Tutaj też jest jednotorowy odcinek. Między Opolem a Lublińcem. Dziś to około godziny jazdy.
pitagoras23 napisał(a):kiepski stan ze Zduńskiej Woli do Łodzi
Bardziej kiepski niż Częstochowa - Koniecpol? Wątpię
pitagoras23 napisał(a):i powstanie ten łącznik na CMK.
To nie ma?
pitagoras23 napisał(a):Mam nadzieję, jednak, że nie wszystko tamtędy pojedzie.
Myślę, że TLK przez Ostrów jak jechały, tak będą jechać. Tu w sumie chodzi o Expresy. Swoją drogą to Katowice przez to chyba też trochę stracą.
Jest tak jak Wrocław chciał, czyli przez Częstochowę i dalej na CMK. Wcześniej na szczytach Ministerstwa Infrastruktury była Łódź, to robili pod siebie. Teraz jest gość z miasta, które nie ma nic do tych połączeń, więc wsłuchał się w zdanie zainteresowanych.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
U nas ten jednotorowy to też taka godzina jazdy, ale jest kilka stacji, gdzie można dokonać mijanek i wszystko może funkcjonować tak, jak w latach 60., 70., itd.
Co do stanu odcinka między Zduńską Wolą a Łodzią to średnio jedzie się z prędkością nie większą niż 80km/h. Dla porównania odcinek Odolanów - Ostrów to 115 km/h, Ostrów - Kalisz 100 km/h, za Kaliszem podobnie. Więc ten odcinek jest najsłabszy pod względem prędkości.
No mówiono o budowie tzw. protezy koniecpolskiej i wejściu na CMK, a nie wykorzystywaniu Wiedenki.
No wiadomo, że Częstochowa to duże miasto, ale boję się, że jak dojdzie do modernizacji tamtej linii to czeka ją los pociągów jak z Katowic do Warszawy, że będą same Ex i EIC a tanie jeździć nie będą.
Co do samego ministra to powiem tak, że obiecywać każdy obiecuje. Jeszcze z tych obietnic nigdy nic nie wyszło, poza miejscówkami. Dopóki nie zaczną budować to obietnica nadal pozostanie obietnicą. Przed nim poprzedni ministrowie też wiele obiecywali i na tym tylko się skończyło.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
pitagoras23 napisał(a):No wiadomo, że Częstochowa to duże miasto, ale boję się, że jak dojdzie do modernizacji tamtej linii to czeka ją los pociągów jak z Katowic do Warszawy, że będą same Ex i EIC a tanie jeździć nie będą. A gdzie Ty widzisz same Ex z Katowic do Warszawy? Poza Częstochową na wiedence jest jeszcze Radomsko i Piotrków, które raczej połączeń nie stracą.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No w takich godzinach, w których ludzie chcieliby na rano dojechać do stolicy masz takie składy jak: Ondraszek, Górnik, Klimczok. Wcześniej jest tylko TLK Pojezierze i w międzyczasie IR. Potem masz Sobieskiego, jakiś iR, TLK a popołudniu znów najwyższa kategoria. I tak samo z powrotami.
Oczywiście, że tamte miasta może połączeń TLK nie stracą, ale już nie zyskają połączeń Ex, jeżeli takowe tamtędy pojadą.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ondrach i Klimczok i tak z Bielska jeżdżą, więc nic nie stracą. Ex wiedenką od lat nie jeżdżą, więc kto co straci?
Ma ktoś może dane o zapełnieniu na odcinku Wrocław-Katowice i odwrotnie?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Dziś w wiadomościach na TVP 1 mówili o 3 wagonowym Wysockim :/ Więc zapełnienie TLK których brak jest ogromne z tego, co pokazali, a zapełnienie składów wyższej kategorii jest dużo niższe. Ale najlepiej niech wypowiedzą się mieszkańcy z tamtych okolic.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Wysocki do Wrocławia nie jeździ...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Pytałeś o relacje Katowice - Warszawa, więc co tu nagle z Wrocławiem wyjeżdżasz?
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Cytat:U nas ten jednotorowy to też taka godzina jazdy, ale jest kilka stacji, gdzie można dokonać mijanek i wszystko może funkcjonować tak, jak w latach 60., 70., itd.
Na odcinku Opole - Lubliniec też jest kilka mijanek. Z tego co pamiętam, to około pięciu.
pitagoras23 napisał(a):Co do stanu odcinka między Zduńską Wolą a Łodzią to średnio jedzie się z prędkością nie większą niż 80km/h. Dla porównania odcinek Odolanów - Ostrów to 115 km/h, Ostrów - Kalisz 100 km/h, za Kaliszem podobnie. Więc ten odcinek jest najsłabszy pod względem prędkości.
No a z Częstochowy do Koniecpola to góra 50km/h a zwolnień do trzydziestu nie brakuje Dlatego ten odcinek wymaga największych remontów.
pitagoras23 napisał(a):No mówiono o budowie tzw. protezy koniecpolskiej i wejściu na CMK, a nie wykorzystywaniu Wiedenki.
Łącznik z CMK cały czas istnieje. Po prostu chodzi o remont odcinka Częstochowa - Koniecpol.
Cytat:No wiadomo, że Częstochowa to duże miasto, ale boję się, że jak dojdzie do modernizacji tamtej linii to czeka ją los pociągów jak z Katowic do Warszawy, że będą same Ex i EIC a tanie jeździć nie będą.
Myslę, że masz rację z tym, że TLK znikną, ale moim zdaniem nie wszystkie. Zreszta wydaje mi się, że w takiej sytuacji trochę rozkład by się zmienił i kto wie, czy by mnie dali wtedy połączeń kończących i rozpoczynających swój kurs właśnie w Częstochowie.
pitagoras23 napisał(a):Co do samego ministra to powiem tak, że obiecywać każdy obiecuje. Jeszcze z tych obietnic nigdy nic nie wyszło, poza miejscówkami. Dopóki nie zaczną budować to obietnica nadal pozostanie obietnicą. Przed nim poprzedni ministrowie też wiele obiecywali i na tym tylko się skończyło.
O to to. Dlatego ja się na to nie nastawiam zbyt bardzo. Doświadczenie mówi, że jeszcze różnie może być. Ale nie da się ukryć, że byłoby sympatycznie, gdyby te słowa przerodziły się w czyny.
Do tego wszystkiego remontu potrzebuje jeden tor na odcinku Lubliniec - Częstochowa Stradom. Bodajże w 2003 roku wyremontowano jeden do prędkości 120 km/h drugi to - w zależności od miejsca - od 60 do nawet 40 km/h. I na ten odcinek kasa ma być z Unii.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
pitagoras23 napisał(a):Pytałeś o relacje Katowice - Warszawa, więc co tu nagle z Wrocławiem wyjeżdżasz? Pytałem o Katowice-Wrocław
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... chowy.html
No to będzie mała wojenka między posłami. Po jednej stronie ci z Łodzi, a po drugiek z Wrocławia, Opola i Częstochowy.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ciekawe, jak zostanie to rozwiązane. Powinno być po równo i powinna dostać zarówno Łódź z Sieradzem, Kaliszem i Ostrowem coś, jak i Częstochowa z Opolem oraz Koniecpolem również coś.
Liczba postów: 190
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.02.2011
Reputacja:
0
Tyle, że do tej pory TYLKO Łódź dostawała. Lobby z tego miasta w osobie pana ministra Grabarczyka nawet słyszeć nie chciało o poprawie stanu lini Opole-Częstochowa-Koniecpol-CMK. Czas aby rozsądek wziął górę nad lokalnymi interesikami.
|