Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
600 mln zł na Nadodrzankę do 2015 roku
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji przeznaczyło na rewitalizację linii CE-59 do 2015 roku 600 mln zł netto – poinformował „Rynek Kolejowy” Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji. Inwestycja przynajmniej do roku 2013 będzie finansowana ze środków budżetowych.
źródło: Rynek kolejowy
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Niebywale mnie to ucieszyło - często jeżdżę pociągami z Zielonej Góry do Wrocławia, czas jazdy pociągu REGIO to ponad 4 godziny, trasa liczy 154 km, więc czas jest zatrważający.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ogólnie zaczyna się coś dziać. Tu remontują, tam remontują, w innych miejscach wielkie plany remontów. I pomyśleć, że to wszystko chcieli dać w jedną szybką linię, a resztą jeździlibyśmy za chwilę max 30km/h...
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Bzdura. Pieniądza na KDP na pewno nie są obecnie inwestowane w modernizacje obecnych linii. Szkoda, że biorą się za rewitalizacje linii drugorzędnych (nie mówię tutaj o Nadodrzance), a linie/magistrale jak Łódź - Wrocław nie są nawet w planach... Przykro mi jest, że za chwile będę się musiał przesiąść do tanich linii lotniczych (a za kilka lat na S8) do Wrocławia, bo nie mam zamiaru spędzać ponad 4,5 godziny w pociągu.
Niestety, minister zabrał się do tego wszystkiego, od dupy strony...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Owszem Nadodrzanka ma tam znaczenie międzynarodowe i nie dziwi modernizacja linii, jako korytarza CE59. Niestety linia Łódź - Ostrów - Wrocław nie ma takiego znaczenia i dlatego się ją pomija
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Urbi napisał(a):Szkoda, że biorą się za rewitalizacje linii drugorzędnych (nie mówię tutaj o Nadodrzance)
Więc co masz na myśli?
Najlepiej wyremontować dwie/trzy najważniejsze linie, a reszta niech zdycha, bo nie jest przez Łódź, nie?
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Tylko jakimś dziwnym trafem, Łódź - Wrocław jest ostatnią (tak zdegradowaną) linią łączące jedne z największych miast w Polsce, więc oczywistą oczywistością jest to, że najpierw powinno się modernizować linie łączące największe miasta Polski? Proteza koniecpolska jest linia drugorzędną, ale jeśli Nowak się już na nią tak uparł, to nie ją sobie rewitalizuję, ale nie kosztem linii łączącej trzecie i czwarte miasta Polski.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Jeszcze raz napiszę, że Grabarczyka już nie ma w rządzie. Swoją drogą chyba sami łodzianie go chyba nie chcieli, skoro w wyborach zajął odległe miejsce. NIe wszystko będzie dla tej miejscowości. Zapomniana kolejowo od lat Częstochowa w końcu coś będzie miała. A jak będziesz pisać, że Łodzi się należy, bo jest większa, to sorry, ale wyjdziesz na egoistę.
Urbi, inni też chcą coś dla siebie.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 7
Dołączył: 21.11.2011
Reputacja:
1
Ale ja nic nie chce nikomu odbierać! Czemu patrzysz na trasę Łódź - Wrocław przez pryzmat Łodzi? Myślisz, że Wrocławiowi nie zależy na dobrej komunikacji kolejowej z Łodzią? A co z aglomeracją kalisko-ostrowską? Właśnie przez niedoinwestowanie linii D29-14, kolej pasażerska upadała w tym rejonie. Co z takimi miastami jak Pabianice, Zduńska Wola, Sieradz, Oleśnica? Nie chce się tu nawet rozwodzić nad protezą, ale jak by Nowak pokazał trochę dobrej woli, to bez problemu znalazł by pieniądze (choć by unijne) na jakąkolwiek modernizacje/rewitalizacje.
W momencie kiedy Nowak powiedział NIE KDP, powinien powiedzieć TAK modernizacji/rewitalizacji tejże linii.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ja już specjalnie się odzywać nie będę, ale podzielam wszystko to, co pisze Urbi.
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 14
Dołączył: 15.12.2011
Reputacja:
0
MODERNIZACJA RAIL BALTICA
Dla ciekawskich załączam wykres prędkości na trasie Warszawa Wschodnia - Zagościniec. Pociąg to KM 725 na EN57-0038. Kurs dzisiejszy.
Remont tej trasy ma rozpocząć się już na jesieni tego roku. Ciekawe jak będzie wyglądała prędkość po nim
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Skąd taki wykres można mieć?
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 14
Dołączył: 15.12.2011
Reputacja:
0
Zrobiłem go na stronie gpsvisualizer.com przy użyciu pliku .gps który zapisał mój telefon komórkowy (z wbudowanym modułem gps) śledząc tę trasę.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Urbi, pitagoras23, mam podejrzenia, że wybór remontu trasy przez Częstochowę i Koniecpol był podyktowany mniejszymi kosztami. Dziś w dobie oszczędzania na wszystkim zwyczajnie nie ma wyboru.
A co do KDP, to był sobie to wymysł Grabarczyka, który trzeba było odsunąć od realizacji, bo nas na to nie stać. To też moje subiektywne zdanie.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Widzisz, oszczędności nie mają najmniejszego sensu. Widać to chociaż na przykładzie katastrofy.
Na wszystkim się oszczędza a potem mamy tego skutki. I dotyczy to infrastruktury, taboru, sterowania ruchem, likwidacji strzeżonych przejazdów kolejowych.
|