Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacje linii kolejowych
Porównywanie remontu tej a nie innej linii do katastrofy jest co najmniej nie na miejscu.
Mogę pójść o zakład, że gdybyś mieszkał powiedzmy w Lublińcu, to zupełnie inaczej byś pisał na ten temat. Mylę się?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Już nie chcę poruszać spraw jednej linii kosztem drugiej.
Mówię tylko o tym, że na wszystkim się oszczędza. Wszystko robi się najtaniej, oszczędzając na wszystkim na czym się da. I skutki widać.
Bo zobacz, gdyby zamknięto odcinki linii na czas remontu, nie trzeba byłoby robić mijanek na odcinkach jednotorowych i zmalałoby prawdopodobieństwo takich katastrof. A jak się prowadzi remonty przy normalnym ruchu to bardzo łatwo o błędy.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Przynajmniej o pół roku opóźni się modernizacja linii kolejowej z Zabrza przez Katowice do Krakowa, a o półtora roku dłużej modernizowana będzie linia kolejowa z Warszawy do Łodzi – poinformował dziś w sejmie Sławomir Nowak, minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/31559/Mode ... poznia.htm
Odpowiedz

Przetarg na rewitalizację odcinka Inowrocław – Zduńska Wola – Chorzów Batory

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew, odcinek Inowrocław – Zduńska Wola – Chorzów Batory.

źródło: Rynek kolejowy

Czyżby światełko w tunelu dla tej linii się pojawiło i jest szansa na powrót pociągów dalekobieżnych? Szkoda, że druga linia, czyli kluczborska na śląsko - opolskim odcinku nie doczeka się modernizacji.
Odpowiedz

@pitagoras23

To zwykła flekówka, naprawa toru, gdzie obecnie prędkość wynosi 60 km/h ]->
Odpowiedz

Flekówka? Co to za dziwne określenie.
No wiesz naprawa toru, to już coś. Trzeba by przy okazji większy lobbing zrobić.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Województwa inwestują w linie kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe współpracują z urzędami marszałkowskimi przy projektach rewitalizacji lokalnych linii kolejowych. W ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO) dla poszczególnych województw prowadzonych jest 25 inwestycji, z których część, w ubiegłym roku zostało ukończonych.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

Projekty rewitalizacyjne PKP PLK

Zgodnie z zapowiadanym przez ministra Sławomira Nowaka programem rewitalizacji linii kolejowych PKP Polskie Linie przygotowały dziewięć projektów rewitalizacyjnych, które mogą być zrealizowane jeszcze w tej perspektywie budżetowej UE. Ich łączna wartość to 2,4 mld zł. Warunkiem jest uzyskanie zgody Komisji Europejskiej.

źródło: Rynek kolejowy

W artykule wymieniony jest odcinek Kalety - Kluczbork, czyli jeden z bardzo newralgicznych na linii Poznań - Katowice. Być może jak go zmodernizują to kiedyś wrócą tu pociągi dalekobieżne a trasa nie będzie przeznaczona tylko dla pociągów towarowych. Dobrze, że ktoś to zauważył i cała kasa nie idzie tylko na magistrale.
Odpowiedz

Zobaczymy, jakby te wszystkie wymieniane moderny w koñcu doczeka³y siê realizacji sporo poci±gów mog³oby ca³kiem nie¼le skróciæ czasy przejazdu.
Odpowiedz

Będą rewitalizować Koluszki - Częstochowa, niby z punku widzenia Łodzi to dobrze, bo poprawi się czas jazdy do Katowic i Krakowa przez Częstochowę (do Krakowa ~ 5:10, do Katowic ~ 3:30), ale jak tak dalej będą degradować D29-14, to z kilka lat, z Łodzi do Wrocławia szybciej będzie ciągiem Łódź - Piotrków Trybunalski - Częstochowa - Proteza Koniecpolska - Opole...

Pozostaje nam czekać na rewitalke odcinka Łódź - Zduńska Wola z kasy samorządowej.
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):W artykule wymieniony jest odcinek Kalety - Kluczbork

Oj przydałoby się, a szczególnie na odcinek Kalety - Lubliniec. Reszta jeszcze jakoś daje radę, choć po drodze trzeba zmieniać tor.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

DamianT, Zgadza się, ile razy jadę z Kluczborka do Katowic, to dla kierunku Kluczbork->Lubliniec skład zawsze odcinkami jedzie torem numer 1 (szybszym), i chyba jest to planowy zabieg.
Odpowiedz

Ciekawe jaka jest szansa, aby po rewitalce odcinka Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Jaworzno Szczakowa wróciła spora ilość składow dalekobieżnych na ten odcinek.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
Odpowiedz

Być może coś tędy pojedzie, bo jednak trasa jest krótsza kilometrażowo, a widać, że IC puściło przez Dąbrowę Górniczą chociażby Podhalanina.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Wg mnie po remoncie Katowice-Kraków pociągi od strony Częstochowy powinny jechać do Krakowa przez Katowice ze zmianą czoła, przynajmniej w przypadku pociągów dalekobieżnych. Powód? Ekonomia. Za jednym zamachem załatwimy Śląsk i Kraków, a nikt chyba nie traci.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Budowa nowych linii kolejowych pitagoras23 99 43 431 30.07.2015, 20:17
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 41 482 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  "Wąskie gardła" linii kolejowych Nadia_303 3 4 112 21.10.2013, 16:36
Ostatni post: Mariusz W.
  [Małopolskie] Nie wydamy pieniędzy na modernizację linii kolejowych Adams 0 2 756 10.07.2013, 11:07
Ostatni post: Adams
  Modernizacje linii - pytanie OfiaryTrakcjiPL 8 5 179 07.07.2013, 00:12
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.