Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacje linii kolejowych
Od 18 do 24 maja będzie wykonywany remont przejazdu kolejowego na głównej trasie przez Chybie (linia D29-93).
http://www.nowymig.cba.pl/?p=4144

W związku z tym, iż nagłaśnia się sprawę i pisze, że nie będą przyjmowane pociągi osobowe przez stację w Chybiu, można domyślać się, że prawdopodobnie wyznaczony będzie objazd przez Skoczów, Goleszów. Są to jednak tylko domysły. Czy ktokolwiek z forumowiczów jest w stanie podpowiedzieć, jak będzie organizowany ruch pociągów w tym okresie w tejże okolicy? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Podejmuję się tego tematu w tym poście, gdyż sprawa jest dla mnie istotna. Otóż linią D29-190 nie kursuje nic [odcinek Goleszów - Cieszyn], i miło by było znów popatrzeć na ruch w czasie ponownego wykorzystania tej trasy.
Odpowiedz

Przetarg na modernizację kolejnego odcinka linii Warszawa - Kielce

PKP Polskie Linie kolejowego ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji kolejnego odcinka linii nr 8 Warszawa - Kraków przez Radom i Kielce. Wykonawca prac na 8-kilometrowym odcinku z Różek do Jastrzębia zostanie wybrany w lipcu.

źródło: Rynek kolejowy
Odpowiedz

Wraca temat połączenia Kraków - Zakopane


Na trasie z Krakowa do Zakopanego szykuje się mała rewolucja. Pociągi na tym odcinku pojadą o około 30 minut krócej, jednak na przyspieszenie przyjdzie zaczekać – PKP PLK zmodernizują część trasy w przyszłej perspektywie budżetowej UE.

Prawdziwa rewolucja szykuje się wraz z budową nowej linii Podłęże – Piekiełko. Mimo, że planowana jest w latach 2014 – 2020 to po jej zakończeniu czas przejazdu na linii z Krakowa do Zakopanego może skrócić się z 3,5 godziny do 1,5 godziny. To jednak daleka przyszłość.

źródło: www.kurierkolejowy.eu

Szkoda, że od razu nie wezmą się za to Piekiełko. Niby nie jest to wiele, a zysk 2 godzinny to naprawdę dużo.
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Prawdziwa rewolucja szykuje się wraz z budową nowej linii Podłęże – Piekiełko. Mimo, że planowana jest w latach 2014 – 2020 to po jej zakończeniu czas przejazdu na linii z Krakowa do Zakopanego może skrócić się z 3,5 godziny do 1,5 godziny. To jednak daleka przyszłość.
Ta rewolucja była planowana już za czasów c.k. monarchii, a potem w latach międzywojennych.

A z czasów nieco bliższych: W 2010 roku ma rozpocząć się wielka inwestycja kolejowa, która ma połączyć Kraków z Nowym Sączem oraz Muszyną. Zaplanowano wybudowanie od początku ponad 40 kilometrów linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża do Piekiełka

Albo
Ministerstwo Infrastruktury w umieściło w planie rozwoju transportu na lata 2007-2013 budowę linii kolejowej Kraków - Podłęże - Piekiełko - Nowy Sącz - Muszyna - Plavec oraz Piekiełko - Nowy Targ - Zakopane

No więc nasze dzieci tez się będą podniecać tą "rewolucją".
Odpowiedz

No właśnie, projekt budowy tej linii widziałem już 6 lat temu na prezentacji PLK, tymczasem perspyktywa budżetowana na lata 2007-2013 się kończy się za 1,5 roku i niewiele zostało wykonane z szumnych planów... Jak na razie to słyszymy o sukcesach i przygotowaniach do wielkich inwestycji co kilka lat to samo...

A kiedy to zapowiadano przebudowę linii Warszawa-Gdańsk? Coś ponad 10 lat temu i dawno miało to być zrobione, (znaczy już kilka lat temu miało być gotowe), a wiemy jak jest...
Odpowiedz

Od kilku tygodni na liniach kolejowych przebiegających przez obszar województwa świętokrzyskiego realizowane są prace związane z bieżącym utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Aktualnie roboty trwają w obrębie wszystkich odcinków torów znajdujących się na obszarze działania Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach.

Więcej: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Prawdziwa rewolucja szykuje się wraz z budową nowej linii Podłęże-Piekiełko. Mimo, że planowana jest w latach 2014-2020
Może i planowana, ale nie budowana.
Ministerialna prognoza ruchu pasażerskiego na rok 2025 w ogóle nie przewiduje planowanej do budowy trasy kolejowej z Krakowa przez Podłęże i Piekiełko w kierunku Nowego Sącz i Krynicy
Odpowiedz

Tak na prawdę to wszystkie te plany można sobie włożyć między książki z bajkami.
Odpowiedz

No więc właśnie o tym mówię, te plany istnieją tylko na papierze i są chyba jakimiś zapchajdziurami w wiadomościach RK czy KK. Przecież gdyby te plany o których tyle lat słyszymy były zrealizowane (sam przeliczyłem, że w latach 2007-2013 miało być zmodernizowane do 160 km/h 5600 km linii kolejowych) to mielibyśmy dobrze funkcjonującą kolej dzisiaj. A tak to co kilka lat słyszymy to samo, tylko z nową datą rozpoczęcia inwestycji. Jak długo trwa modernizacja linii Poznań-Wrocław? Warszawa-Łódź? Warszawa-Gdańsk? Zanim to skończą, to odcinki które były robione jako pierwsze już bedą do remontu.
Odpowiedz

Między Zabierzowem a przystankiem/stacją Kraków Mydlniki z początkiem maja przeprowadzono palowanie słupów trakcyjnych. – Prace przebiegały sprawnie i bez zakłóceń – zapewnia dyrektor projektu Janusz Pluta.
Wykonawca modernizacji odcinka linii E30 (Sosnowiec Jęzor – Kraków) od Krzeszowic do Krakowa Głównego Towarowego uzyskał 5 kwietnia 2012. od wojewody małopolskiego pozwolenie na budowę „z rygorem natychmiastowej wykonalności” dla szlaku Zabierzów – Kraków Mydlniki.

Więcej: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

Zrewitalizują linię Sucha Beskidzka–Żywiec?

W Starostwie Powiatowym w Żywcu przedstawiciele władz samorządowych debatowali nad sytuacją linii kolejowej łączącej Suchą Beskidzką z Żywcem, w kontekście możliwości jej rewitalizacji.

Uczestniczący w konwencie burmistrza i wójtów powiatu żywieckiego Jan Woźny, wicestarosta suski powiedział m. in., że program rewitalizacji linii opracowany przez PKP PLK w obecnej formie nie spełnia wymogów przyznania dofinansowania unijnego i w związku z tym konieczne jest opracowanie studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

źródło: www.kurierkolejowy.eu
Odpowiedz

Cytat:Pociągiem z Płocka do Modlina do 2020 r.?

Przejazd pociągiem z Płocka do Modlina w 2020 roku to realna wizja, która przyczyni się do rozwoju zachodniej części Mazowsza – tak o planowej linii kolejowej mówi marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

Trwają już pierwsze prace studyjne dotyczące tego projektu. – Pieniądze będą, bo przyszły budżet unijny będzie wspierać raczej transport szynowy – argumentuje marszałek.

Port Lotniczy w Modlinie zacznie działać w pełni w przyszłym miesiącu. Od połowy lipca z podwarszawskiego lotniska będą startować samoloty m.in. Ryanair i Wizzair. Zdaniem Adama Struzika, połączenie koleją podwarszawskiego lotniska i Płocka wynika przede wszystkim z potrzeby rozwojowej zachodniej części województwa

– Logiczne jest, że taki port regionalny powinien być połączony z drugim, co do wielkości, po Radomiu ośrodkiem miejskim na Mazowszu. Tam jest m.in. siedziba Orlenu, tam produkuje się paliwo lotnicze. Populacja tamtego subregionu, jakby policzyć wszystkie powiaty, to jest ponad 600 tysięcy ludzi, którzy będą generowali ruch lotniczy, którzy będą mogli szybciej podróżować do Warszawy – przekonuje Adam Struzik, marszałek Mazowsza.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... 020-r.html

Mam nadzieję, że to nie kolejne szumne obietnice-zapchajdziury, tylko coś z tego wyjdzie i że za kilka lat nie znajdziemy na stronie KK tego samego newsa z datą 2025 jako daty możliwego ukończenia inwestycji.
Odpowiedz

Rewitalizacja linii Toruń - Grudziądz ma zapewnione finansowanie

Marszałek Piotr Całbecki oraz przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe złożą dziś (27 czerwca) w Warszawie podpisy pod umową dotyczącą finansowania pierwszego etapu rewitalizacji linii kolejowej Toruń-Grudziądz. 83 proc. wartości inwestycji pokryją środki Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wartość wsparcia wyniesie blisko 80 milionów złotych.

źródło: Rynek kolejowy

To może po przeprowadzaniu tej inwestycji, Grudziądz dostanie jakieś połączenie dalekobieżne?
Odpowiedz

Zmodernizują „wiedenkę” do Częstochowy

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej Nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa”.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... chowy.html

Co prawda ma być tylko 120 km/h, ale dla tej linii to chyba i tak dobrze Smile
Odpowiedz

Na tym fragmencie na jakimś tam odcinku jest 50km/h, choć konstrukcyjna tej linii to 120...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Budowa nowych linii kolejowych pitagoras23 99 43 442 30.07.2015, 20:17
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 41 577 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  "Wąskie gardła" linii kolejowych Nadia_303 3 4 112 21.10.2013, 16:36
Ostatni post: Mariusz W.
  [Małopolskie] Nie wydamy pieniędzy na modernizację linii kolejowych Adams 0 2 757 10.07.2013, 11:07
Ostatni post: Adams
  Modernizacje linii - pytanie OfiaryTrakcjiPL 8 5 180 07.07.2013, 00:12
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.