08.02.2011, 17:26
200 km/h na CMK: W przyszłym rozkładzie, ale nie w tym roku
Wczorajsza informacja „Rynku Kolejowego”, że wraz z nowym rozkładem jazdy na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej od Olszamowic do Zawiercia pociągi będą mogły jeździć z prędkością 200 km/godz. z punktowymi ograniczeniami okazała się zbyt optymistyczna (zobacz). Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK potwierdza wprawdzie, że będzie to możliwe w rozkładzie jazdy 2011/2012, ale jeszcze nie w grudniu tego roku.
– Możliwe jest wprowadzenie ruchu pociągów z taką prędkością na odcinku Olszamowice – Zawiercie w nowym rozkładzie jazdy. Naturalnie nie jest to jednoznaczne z terminem od grudnia 2011 r. Wcześniej musi nastąpić wprowadzenie prędkości 200 km/h do założeń konstrukcji rozkładu (w przygotowywanym do wprowadzenia od grudnia 2011 takiego założenia nie ma), a to może stać się wtedy, kiedy zostaną zakończone wszystkie przygotowania, poczynając od odebrania od wykonawcy, aż po certyfikację ETCS poziom 1 – wyjaśnia Krzysztof Łańcucki.
– W 2011 r. możliwe jest stworzenie warunków technicznych i spełnienie warunków certyfikacji wprowadzenia prędkości na wspomnianym odcinku CMK. Zmiany mogą zostać wprowadzone, jeżeli przewoźnicy zgłoszą taki wniosek do korekty rozkładu jazdy 2011/2012 w trakcie jego obowiązywania – dodaje rzecznik PKP PLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/21728/200_ ... m_roku.htm
Sprostowanie...
Wczorajsza informacja „Rynku Kolejowego”, że wraz z nowym rozkładem jazdy na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej od Olszamowic do Zawiercia pociągi będą mogły jeździć z prędkością 200 km/godz. z punktowymi ograniczeniami okazała się zbyt optymistyczna (zobacz). Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK potwierdza wprawdzie, że będzie to możliwe w rozkładzie jazdy 2011/2012, ale jeszcze nie w grudniu tego roku.
– Możliwe jest wprowadzenie ruchu pociągów z taką prędkością na odcinku Olszamowice – Zawiercie w nowym rozkładzie jazdy. Naturalnie nie jest to jednoznaczne z terminem od grudnia 2011 r. Wcześniej musi nastąpić wprowadzenie prędkości 200 km/h do założeń konstrukcji rozkładu (w przygotowywanym do wprowadzenia od grudnia 2011 takiego założenia nie ma), a to może stać się wtedy, kiedy zostaną zakończone wszystkie przygotowania, poczynając od odebrania od wykonawcy, aż po certyfikację ETCS poziom 1 – wyjaśnia Krzysztof Łańcucki.
– W 2011 r. możliwe jest stworzenie warunków technicznych i spełnienie warunków certyfikacji wprowadzenia prędkości na wspomnianym odcinku CMK. Zmiany mogą zostać wprowadzone, jeżeli przewoźnicy zgłoszą taki wniosek do korekty rozkładu jazdy 2011/2012 w trakcie jego obowiązywania – dodaje rzecznik PKP PLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/21728/200_ ... m_roku.htm
Sprostowanie...