Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Centralna Magistrala Kolejowa
#46
200 km/h na CMK: W przyszłym rozkładzie, ale nie w tym roku

Wczorajsza informacja „Rynku Kolejowego”, że wraz z nowym rozkładem jazdy na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej od Olszamowic do Zawiercia pociągi będą mogły jeździć z prędkością 200 km/godz. z punktowymi ograniczeniami okazała się zbyt optymistyczna (zobacz). Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK potwierdza wprawdzie, że będzie to możliwe w rozkładzie jazdy 2011/2012, ale jeszcze nie w grudniu tego roku.

– Możliwe jest wprowadzenie ruchu pociągów z taką prędkością na odcinku Olszamowice – Zawiercie w nowym rozkładzie jazdy. Naturalnie nie jest to jednoznaczne z terminem od grudnia 2011 r. Wcześniej musi nastąpić wprowadzenie prędkości 200 km/h do założeń konstrukcji rozkładu (w przygotowywanym do wprowadzenia od grudnia 2011 takiego założenia nie ma), a to może stać się wtedy, kiedy zostaną zakończone wszystkie przygotowania, poczynając od odebrania od wykonawcy, aż po certyfikację ETCS poziom 1 – wyjaśnia Krzysztof Łańcucki.

– W 2011 r. możliwe jest stworzenie warunków technicznych i spełnienie warunków certyfikacji wprowadzenia prędkości na wspomnianym odcinku CMK. Zmiany mogą zostać wprowadzone, jeżeli przewoźnicy zgłoszą taki wniosek do korekty rozkładu jazdy 2011/2012 w trakcie jego obowiązywania – dodaje rzecznik PKP PLK.

http://www.rynek-kolejowy.pl/21728/200_ ... m_roku.htm

Sprostowanie...
Odpowiedz

#47
Tośmy się za bardzo pospieszyli z tą radością. Znając naszą kolej, to prędkość ta pojawi się w nowym rozkładzie jazdy, ale na lata 2012-2013.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#48
Z tym ECTSem 1 poziomu, to jest możliwe i jestem pewien, że do końca tego roku w końcu zostanie to dopuszczone. Nie wiem czy już cała CMKa jest sterowana przez LCSy. Bo tylko o te ECTSy chodzi, bo inaczej nie osiągniemy więcej niż 160km/h (jako prędkość rozkładowa).

Cytat:Na 90 kilometrach, z trzema ograniczeniami do 160km/h.

To jeszcze nie problem, gorzej jakby to było mniej niż 10km to by wtedy się nie opłacało na tej nitce 200 wprowadzać.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

#49
Czyli w sumie 7 minut zysku, o ile jechałoby się ze stałą prędkością 200 km/h, ale jako że są zwolnienia, to rzeczywisty zysk będzie rzędu 4-5 minut, czyli tyle, co nic.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#50
Czyli to w³a¶ciwie nie ma sensu, niech sobie je¿d¿± na razie dziewi±tki. Jak zrobi± przynajmniej po³owê na 200 to wtedy mo¿emy porozmawiaæ.
Odpowiedz

#51
Dokładnie, koszty wzrosną, a efektu dla podróżnego żadnego, bo te 5 minut zjedzą opóźnienia i wyjdzie na to samo. Jedyna "zaleta" będzie taka, że "jakby co, to w Polsce się jeździ 200 km/h". Propagandowo - całkiem nieźle.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#52
Przed wyborami (chodzą już słuchy, że będą nieco przyspieszone) to taka informacja to jak młyn na wodę (czytaj kiełbasa wyborcza) dla wyborców. Kolejne obiecanki...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#53
Zwłaszcza ze przodowy hamulcowy kolei-elegancik ma dostać jedynkę na łódzkiej liście PO w wyborach.
...
Odpowiedz

#54
Ale jak są lokomotywy pod 200 km/h to niech te EIC jeżdżą te 200. A swoją drogą można by pomyśleć nad zrobieniem prędkości 140 160 km/h dla nie których pociągów TLK na CMK czy E20.
Odpowiedz

#55
Do tego potrzeba więcej lokomotyw o tych prędkościach. Jak tylko zakończony zostanie montaż sygnalizacji kabinowej niektóre składy będą śmigać 200km/h, już niedługo. Co zrobić takie przepisy.
Odpowiedz

#56
Cytat:Prawdopodobnie we wrześniu rozpoczną się jazdy próbne na linii CMK pod kątem wprowadzenia na niej prędkości 200 km/godz. z wykorzystaniem pierwszej lokomotywy Husarz wyposażonej w system komunikacji kabinowej ETCS poziomu 1 – poinformował „Rynek Kolejowy” Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej.

Źródło: Rynek Kolejowy

http://www.rynek-kolejowy.pl/26620/Husa ... na_CMK.htm
Odpowiedz

#57
Już dawno sobie obiecałem, że jak tylko wprowadzą 200km/h na CMK, to kupuję bilet i jadę z Zawiercia do Warszawy Wink

A na poważnie, chyba już kilka razy przesunął się termin. Mam nadzieję, że tym razem uda się to wprowadzić.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#58
Ciekawe czy podwyższą ceny za ten "prestiż"? Czytając komentarze pod artykułem na RK, również zastanawiam się czy wystarczy nam odpowiedniego taboru do obsługi tej trasy.
Odpowiedz

#59
Próby takie już wykonywano w czasie gdy dawny PAFAWAG uruchamiał produkcję EU43 (1) /wszystkie sprzedane do Włoch/. W tym samym czasie Cegielski zaczął produkcję wózków do 200 km/h i w związku z tym na testach mieliśmy włoski odpowiednik EU43 postanowiono dokonać próby szybkości. Odbył się przejazd z prędkością 220 km/h (inne źródła podają 228 km/h) i to w czasach gdy żyły dinozaury :-) Oczywiście wcześniej w 1994 roku PENDOLINO pobił rekord absolutny w demoludach - 250.1 Km/h
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#60
Problemem w IC jest brak wagonów gastronomicznych na 200km/h. OIDP są całe dwa...
Ale będą robić modernizacje większe wagonów, może coś zrobią i w tym kierunku.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Obsługa osób o ogr. spr. ruchowej na stacji Warszawa Centralna psim 5 4 720 04.02.2013, 08:01
Ostatni post: psim

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.