16.02.2012, 19:13
Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii. Chętnie przeczytam.
Seria SP32
|
16.02.2012, 19:13
Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii. Chętnie przeczytam.
16.02.2012, 21:33
O ciekawe informacje. Czegoś się dowiedziałem. Z góry dzięki. Być może SP32-149 za nie długo przyjedzie do Wałbrzycha. Oczywiście, nie na fizyczną kasację, lecz na remont.
Maszynista Instruktor w PKP Cargo.
PL-PKP Cargo
17.02.2012, 07:40
Ja bym się bardzo ucieszył jak ktoś by wrzucił jakąś DTR SP32
17.02.2012, 14:48
Cytat:Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii. Chętnie przeczytam.Niestety dawniejszych losów tych lokomotyw nie znam za dokładnie. Nie mniej jednak poszukuję informacji na temat narodzin tej serii i wczesnych lat ich eksploatacji. Ciekawi mnie też co konkretnie psuło się w tych lokach, bo "silnik" to pojęcie względne. Poszukuję też informacji o pierwowzorach SP32, czyli lokomotywach SP49. Jak będę miał komplet informacji to postaram się napisać o nich w encyklopedii. Cytat:Być może SP32-149 za nie długo przyjedzie do Wałbrzycha. Oczywiście, nie na fizyczną kasację, lecz na remont.Wątpię. Gdyby Cargo potrzebowało sprawnego odkurzacza to uruchomiliby sprawną SP32-148 a nie remontowali przerdzewiały, nieczynny od lat wrak 149. Z drugiej strony to w tym chorym kraju nic już mnie nie zaskoczy. Już kilka lat temu mówiło się o remoncie SP32-147 w Chojnicach. Miał dostać nowe malowanie PR. Nic z tego jednak nie wyszło i lok obecnie gnije z zaspawanymi oknami.
17.02.2012, 16:44
Co do awarii to ten regulator mocy był chyba trochę niepewny. Często bywało tak że 147 stawała na stacji i gasła. Wypalało jej też uszczelkę pod głowicą. W końcu się zapaliła i została odstawiona. 148 długo czekała na regulator mocy w Zamościu potem pojeździła trochę i została odstawiona.
17.02.2012, 18:09
Cytat:Niestety dawniejszych losów tych lokomotyw nie znam za dokładnie. Nie mniej jednak poszukuję informacji na temat narodzin tej serii i wczesnych lat ich eksploatacji. Ciekawi mnie też co konkretnie psuło się w tych lokach, bo "silnik" to pojęcie względne. Poszukuję też informacji o pierwowzorach SP32, czyli lokomotywach SP49. Jak będę miał komplet informacji to postaram się napisać o nich w encyklopedii. Informacje na temat serii SP32 znajdziesz w gazecie Świat Kolei 5/99, tego numeru akurat nie mam. Natomiast garstkę informacji o SP49 masz tutaj http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spa ... /SP49.html lecz pewnie już to masz
17.02.2012, 22:17
Cytat:Natomiast garstkę informacji o SP49 masz tutajTak, to już mam. Nie mniej jednak dzięki ;-) . Cytat:Informacje na temat serii SP32 znajdziesz w gazecie Świat Kolei 5/99, tego numeru akurat nie mam.Też jej niestety nie mam.
18.02.2012, 18:45
gornik357 napisał(a):Wątpię. Gdyby Cargo potrzebowało sprawnego odkurzacza to uruchomiliby sprawną SP32-148 a nie remontowali przerdzewiały, nieczynny od lat wrak 149. Z drugiej strony to w tym chorym kraju nic już mnie nie zaskoczy. Wiesz, z tego co się orientuję to 148 nie jest w 100% sprawna. Ja chciałbym, żeby 149 była sprawna, bo jest to ostatnia Dolnośląska lokomotywa tej serii i ostatnia z Wałbrzyskiej szopy. Fajnie by było gdyby jeszcze jeździła na szlaku. A co to 147 to PR-y nie chcą jej remontować bo za duży koszt. Myśleli, że za kilka złotych zrobią remont, a ich to przerosło. Szkoda, może kiedyś się coś zmieni. I będzie więcej czynnych lokomotyw tej serii.
19.02.2012, 10:01
Cytat:Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii.Coś tam napisałem. Tyle ile wiedziałem. Jak będę wiedział coś więcej to dopiszę. Cytat:Wiesz, z tego co się orientuję to 148 nie jest w 100% sprawna.Podobno miała jakąś usterkę, ale usunięto ją w Lublinie. Cytat:Ja chciałbym, żeby 149 była sprawna, bo jest to ostatnia Dolnośląska lokomotywa tej serii i ostatnia z Wałbrzyskiej szopy.Chyba każdy miłośnik by tego chciał. Niestety patrząc realnie to raczej do tego nie dojdzie. Cytat:Co do awarii to ten regulator mocy był chyba trochę niepewny. Często bywało tak że 147 stawała na stacji i gasła. Wypalało jej też uszczelkę pod głowicą. W końcu się zapaliła i została odstawiona. 148 długo czekała na regulator mocy w Zamościu potem pojeździła trochę i została odstawiona.Jakimś cudem przeoczyłem wcześniej tego posta. Dzięki za info. Jak będę edytował artykuł w encyklopedii to dodam też te informacje.
19.02.2012, 10:44
gornik357 napisał(a):Cytat:Napisz całą historię SP32 i do naszej encyklopedii.Coś tam napisałem. Tyle ile wiedziałem. Jak będę wiedział coś więcej to dopiszę. Cześć. Aha, czyli jest już sprawna. Cieszę się, że jest jakaś zemsta czynna w Parku Taborowym PKP Cargo. Ja nie jestem tylko miłośnikiem, lecz także pracownikiem właśnie Wałbrzyskiej szopy. Zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie. Mam na szopie dokumenty i opisy zemsty, jak coś to będę mógł Ci je przesłać, tylko podaj e-maila.
19.02.2012, 15:55
Cytat:Aha, czyli jest już sprawna. Cieszę się, że jest jakaś zemsta czynna w Parku Taborowym PKP Cargo.Niby jest sprawna, ale cóż z tego, gdy i tak nie jeździ tylko stoi odstawiona między starymi Tamarami niestety. Na dodatek nawet jej nie zamknęli. Gdy byłem tak w ostatni wtorek to drzwi do kabiny były lekko uchylone... Jak jej nie zabezpieczą to zaraz zostanie rozkradziona. Cytat:Mam na szopie dokumenty i opisy zemsty, jak coś to będę mógł Ci je przesłać, tylko podaj e-maila.Nie ukrywam, że byłbym bardzo wdzięczny ;-) . Wszystkie informacje się przydadzą. Dzięki nim rozszerzę opis tej serii na naszej forumowej encyklopedii. Mój mail to <!-- e --><a href="mailto:gornik357@o2.pl">gornik357@o2.pl</a><!-- e --> . Z góry dzięki ;-) . A czy pracowałeś już tam przed 2004r., czyli w czasach, gdy ta szopa miała czynne odkurzacze z silnikami M820SR? Jeśli tak, to czy nie pamiętasz co konkretnie padało w tych silnikach?
19.02.2012, 19:30
gornik357 napisał(a):Niby jest sprawna, ale cóż z tego, gdy i tak nie jeździ tylko stoi odstawiona między starymi Tamarami niestety. Na dodatek nawet jej nie zamknęli. Gdy byłem tak w ostatni wtorek to drzwi do kabiny były lekko uchylone... Jak jej nie zabezpieczą to zaraz zostanie rozkradziona. No, niestety, szkoda, że ona stoi i niszczeje. Kurde, to każdy sobie wejdzie i może coś ukraść. Szkoda, że nie zamknąłeś drzwi zemsty. Jutro tam zadzwonię, by ją zamknęli. Niech, ktoś z Chełma ją co jakiś czas dogląda. gornik357 napisał(a):Nie ukrywam, że byłbym bardzo wdzięczny ;-) . Wszystkie informacje się przydadzą. Dzięki nim rozszerzę opis tej serii na naszej forumowej encyklopedii. Mój mail to <!-- e --><a href="mailto:gornik357@o2.pl">gornik357@o2.pl</a><!-- e --> . Z góry dzięki ;-) . A czy pracowałeś już tam przed 2004r., czyli w czasach, gdy ta szopa miała czynne odkurzacze z silnikami M820SR? Jeśli tak, to czy nie pamiętasz co konkretnie padało w tych silnikach? Oki, jak nie zapomnę to jutro wezmę. Jak coś to podeślę skany. W 2004r. jeszcze nie pracowałem, ale jeździłem na nich z maszynistami. Okres nauki obsługi lokomotyw. W opisie chyba były wymienione usterki, więc wszystko będziesz miał. Zapytam instruktora co często padało on będzie lepiej pamiętał.
19.02.2012, 19:34
Mam nadzieję że podzielicie się szczegółami na forum.
19.02.2012, 20:03
Spokojnie Chełm to nie Śląsk tu tak masowo nie kradną złomu. Zresztą w tamtym miejscu jest w miarę bezpieczna nie ma bezpośredniego dojścia z drogi.
19.02.2012, 22:52
MichałŁ napisał(a):Spokojnie Chełm to nie Śląsk tu tak masowo nie kradną złomu. Zresztą w tamtym miejscu jest w miarę bezpieczna nie ma bezpośredniego dojścia z drogi. Dobra, dobra ja wiem swoje, a ty swoje. Być może już jakieś części są rozkradzione lub zapożyczone, dlatego jest otwarta. Zawsze da radę obejść. Proszę pilnować tą lokomotywę. Proszę o monitoring i zdjęcia świeże tej lokomotywy przez ludzi z Chełma. [ Dodano: 2012-02-19, 22:54 ] przem710 napisał(a):Mam nadzieję że podzielicie się szczegółami na forum. Podzielimy, podzielimy. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Odstawione SP32 | Paweł Abcdef | 0 | 1 769 |
04.05.2021, 14:33 Ostatni post: Paweł Abcdef |
|
Seria BR233 w Polsce | KazET21224142 | 0 | 1 912 |
17.06.2020, 14:13 Ostatni post: KazET21224142 |
|
Seria PKP ET-40 (Skoda 77E) | przem710 | 103 | 48 049 |
10.07.2017, 19:00 Ostatni post: DamianT |
|
Czeska seria 754 w Polsce | pitagoras23 | 23 | 17 820 |
13.01.2015, 22:37 Ostatni post: pitagoras23 |
|
Pociągi obsługiwane serią EU44 | przem710 | 103 | 37 838 |
24.08.2013, 21:29 Ostatni post: przem710 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |