Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa pod Szczekocinami
Jestem maszynistą z wieloletnim stażem. Jeździłem na poc. pośpiesznych także. Nie można powiedzieć, że przyczyna była jedna. Najprawdopodobniej tak jak w większości przypadków do tragedii doprowadził ciąg niefortunnych zdarzeń. Błąd jednej osoby, zaniedbanie drugiej, nie dopilnowanie trzeciej i mamy gotowy scenariusz wypadku.
Proszę niektórych forumowiczów niech nie piszą bzdur o jakiejś strefie bezpieczeństwa w przedziale maszynowym, wszyscy maszyniści wiedzą, że takiego czegoś nie ma nawet na nowoczesnych lokomotywach.
Odpowiedz

Informacje z zagranicznych stacji telewizyjnych:

BBC News

CNN
Odpowiedz

januszekskibi napisał(a):Proszę niektórych forumowiczów niech nie piszą bzdur o jakiejś strefie bezpieczeństwa w przedziale maszynowym, wszyscy maszyniści wiedzą, że takiego czegoś nie ma nawet na nowoczesnych lokomotywach.
Prawdę mówiąc o strefach wiem tylko teoretycznie, maszynistą nie jestem. Dlaczego twierdzisz, że ich nie ma? Istnieją tylko na papierze? Chętnie wysłuchał głosu osoby, która ma z tym więcej do czynienia niż ja.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

mikrobart napisał(a):
januszekskibi napisał(a):Proszę niektórych forumowiczów niech nie piszą bzdur o jakiejś strefie bezpieczeństwa w przedziale maszynowym, wszyscy maszyniści wiedzą, że takiego czegoś nie ma nawet na nowoczesnych lokomotywach.
Prawdę mówiąc o strefach wiem tylko teoretycznie, maszynistą nie jestem. Dlaczego twierdzisz, że ich nie ma? Istnieją tylko na papierze? Chętnie wysłuchał głosu osoby, która ma z tym więcej do czynienia niż ja.

Wczoraj też poddawałem to w wątpliwość - strefę bezpieczeństwa, to zostałem od razu sprowadzony na ziemię....
mateusz19pila <-- oficjalny kanał na YT!!!!!!!!!
http://www.digart.pl/centrum/digarty.html <-- Digart
http://www.garnek.pl/matey24/a <-- Garnek!
Odpowiedz

W EU44 przy zderzeniu z prędkością wypadkową bodajże 80 km/h, maszyniście stojącym w przestrzeni pomiędzy fotelem a tylną ścianą kabiny nie powinno nic się stać.
Odpowiedz

januszekskibi napisał(a):Proszę niektórych forumowiczów niech nie piszą bzdur o jakiejś strefie bezpieczeństwa w przedziale maszynowym, wszyscy maszyniści wiedzą, że takiego czegoś nie ma nawet na nowoczesnych lokomotywach.
Jeśli masz na myśli mnie, to ja się z Tobą całkowicie zgadzam i nie neguję - nie istnieje coś takiego jak strefa bezpieczeństwa.
Fakt pisałem szybko i określeniem "najbardziej bezpiecznym" rzecz, dość niefortunnie ująłem, a miałem na myśli to, co napisałem dalej, czyli "miejscu dającym największe szanse na przeżycie", choć oczywiście w żaden sposób "przeżycia" nie gwarantujące.

P.S.
Na wszelki wypadek poprawię.

Pozdrawiam
Maciek
Odpowiedz

Ale przecież Husarze wydają się jeszcze lżejsze niż EP09 to aż dziwne, że przy czołowym zderzeniu przy nawet tak małej prędkości nic by się nie stało.

Z jednej strony dobrze, że iR prowadził byk, a nie jakaś lżejsza lokomotywa bo tak to ET22 wzięła na siebie większą siłę uderzenia i pasażerowie iR wyszli z tego zdecydowanie lepiej niż ci z TLK.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Niestety, ale mechanik i cała drużyna z pociągu IR zginęli.
Odpowiedz

mikrobart napisał(a):
januszekskibi napisał(a):Proszę niektórych forumowiczów niech nie piszą bzdur o jakiejś strefie bezpieczeństwa w przedziale maszynowym, wszyscy maszyniści wiedzą, że takiego czegoś nie ma nawet na nowoczesnych lokomotywach.
Prawdę mówiąc o strefach wiem tylko teoretycznie, maszynistą nie jestem. Dlaczego twierdzisz, że ich nie ma? Istnieją tylko na papierze? Chętnie wysłuchał głosu osoby, która ma z tym więcej do czynienia niż ja.

Typowe klatki bezpieczeństwa znajdują się tylko w amerykańskich lokomotywach.
...
Odpowiedz

Testy zderzeniowe najnowszych lokomotyw typu Bombardier Traxx są przeprowadzane tak jak samochodów przy max. 60 km/h. W tych lokomotywach są już kontrolowane strefy zgniotu, ale to przy max. 60 km/h, przy większych predkościach nie ma żadnej ochrony.
Zachodniopomorski Zakład Spółki
Odpowiedz

Rzeczywiście, dosyć niefortunnie powiedział o strefie bezpieczeństwa - chodziło mi o miejsce, w którym jest największe prawdopodobieństwo, że nie odkształci się zbyt znacznie w porównaniu z innymi częściami lokomotywy. Przy prędkości zderzenia ~240 km/h o bezpiecznych strefach, oczywiście przyznaję - nie może być mowy.

[ Dodano: 2012-03-04, 13:10 ]
Liczba ofiar wzrosła właśnie do 16 osób.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

januszekskibi napisał(a):przy większych predkościach nie ma żadnej ochrony.
Ale jest ostoja, która coś jednak daje Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):
januszekskibi napisał(a):przy większych predkościach nie ma żadnej ochrony.
Ale jest ostoja, która coś jednak daje Wink
Kolego. Ostoja?
Odkształca się już przy zderzeniu ok.20 km/h.
Zachodniopomorski Zakład Spółki
Odpowiedz

No odkształca się, ale nie składa się jak blacha. Może źle wyczytałem, ale ponoć zapewnia stabilność. Wyprowadź z błędu Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):ET22 wzięła na siebie większą siłę uderzenia i pasażerowie iR wyszli z tego zdecydowanie lepiej niż ci z TLK.

Oj, nie jestem pewien. Na pewno trzeba będzie dokładnie policzyć, ile osób podróżowało którym z pociągów, ponieważ przewoźnicy będą wypłacać odszkodowania poszkodowanym oraz rodzinom ofiar. Gwarantuje to prawo unijne.

Co istotne, nie może tu być wykręcania się "to wina innej spółki", tak bardzo znanego i lubianego w drobniejszych przypadkach.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Katastrofa kolejowa pod Warszawą Prawodawca 1 2 947 18.02.2021, 21:05
Ostatni post: rustsaltz
  Katastrofa kolejowa w Strażowie mirmur2 1 3 334 09.02.2021, 23:21
Ostatni post: Paweł Piotr
  Katastrofa kolejowa pod Życzynem 20.06 1966 KazET21224142 0 3 668 02.05.2020, 18:05
Ostatni post: KazET21224142
  [Belgia] Katastrofa kolejowa w Leuven ET40 0 3 030 18.02.2017, 21:17
Ostatni post: ET40
  Katastrofa kolejowa w Iranie wołodyjowskiIC 0 3 058 26.11.2016, 21:20
Ostatni post: wołodyjowskiIC

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.