Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kupować czy modernizować lokomotywy elektryczne?
#16
Tak zgadza się. I widzisz, do czasu aż nie zobaczyłem jak wygląda "czekoladka" w środku sądziłem, że TS Opole wykonało modernizację wszystkiego, a oni może wymienili kilkanaście podzespołów, odmalowali loka i gotowe, bo kabina maszynisty niestety pamięta czasy produkcji lokomotyw. Dałem film, gdzie te wnętrza na zdjęciach były pokazane.

Podsumowując, to, że kupią te maszyny nie znaczy, że będą one jeździć. No chyba, że maszynistom dobrze się je prowadzi.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#17
Cytat:Podsumowując, to, że kupią te maszyny nie znaczy, że będą one jeździć. No chyba, że maszynistom dobrze się je prowadzi.

Ale oni te zakupione lokomotywy poddają przecież rewizjom więc raczej będą jeździć? Dobrze się im prowadzi, bo nie masz zbędnej niekiedy elektroniki, a maszynistom z doświadczeniem i stażem trudno jest czasem przestawić się na 'dżojstiki'.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#18
Cytat:Podsumowując, to, że kupią te maszyny nie znaczy, że będą one jeździć. No chyba, że maszynistom dobrze się je prowadzi.

No teraz to już pojechałeś :-P Niby po co kupują? Duża część tych maszyn jest już w ruchu, poza tym na polskich torach nadal jest ponad 300 siódemek ze starą kabiną i nikt nie narzeka. Praca na "siódemce" to nie przekleństwo.

Cytat:, a oni może wymienili kilkanaście podzespołów, odmalowali loka i gotowe

No i co w tym złego? Lokomotywa ma jeździć i zarabiać.
Odpowiedz

#19
Mając dostęp do portalu MD Klatka Kolejowa i widząc ile siódemek jest czynnych, a ile można spotkać na polskich torach mam takie wrażenie. Sam filmuję, oglądam YT i jak patrzę na filmy czy też w realu to ciągle widuję te same maszyny i stąd takie wrażenie, że niby są a nie jeżdżą.
Odpowiedz

#20
Polska jest długa i szeroka ;-)
Odpowiedz

#21
przem710 napisał(a):To złe rozumowanie, ponieważ EU07A jest lokomotywą projektowaną niemal od podstaw,

"niemal" - słowo klucz. W przypadku tych maszyn zostało stare to, co szybko może wyjść bokiem.
Poza ostoją i wózkami - buda, nafaszerowana wypełniaczem (nie chcecie widzieć, w jakim stanie potrafią przyjść na naprawy siódemki i ET41). Ostoja i wózki dadzą radę. Ale reszta...
Odpowiedz

#22
Tak się zastanawiam, czy korzystając z doświadczenia ZNLE Oleśnica PKP Cargo nie mogłyby rozważyć modernizacji ET22 do podobnego standardu jak EU 07A

A co modernizacji czy kupowania taboru: jeśli modernizacja spowoduje, że niższym kosztem uzyskamy parametry technicznie i ekonomicznie porównywalne z tym nowym taborem, a okres ich żywotności będzie odpowiednio długi, to sam popieram taką akcję. Taki PKP IC, czy PKP Cargo, gdzie nie ma szans na masową wymianę zdezelowanego taboru, jako krok przejściowy może wzmocnić swój tabor przebudowanymi maszynami, w międzyczasie przetestować kilka typów nowoczesnych maszyn i wybrać coś co sprawdzi się najlepiej do zastąpienia części starego taboru. Albo zwiększenia jego ilości, bo zakładam, że PKP IC nie uruchamia nowego pociągu zawsze kosztem likwidacji innego...
Odpowiedz

#23
A po co do tego standardu modernizować byki, które i tak nie będą jeździć z prędkościami 160km/h.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#24
A siódemka przed jeżdziła?
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#25
Nie jeździła, ale powiedz mi czy technicznie pociągi towarowe mogą z taką prędkością jeździć? Wydaje mi się, że nie, więc bez sensu modernizować loki pod 160km/h jeśli tyle nie pojadą.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#26
Tyle że Cargo wchodzi z samodzielnymi przewozami na zachód, gdzie takie byki mogłyby w ruchu towarowym jechać szybciej, bo chyba do 160 km/h ruch towarowy jest prowadzony, poza tym nie mówię, że modernizacja ma polegać na zwiększeniu prędkości maksymalnej, tylko na unowocześnieniu maszyny do parametrów technicznych dzisiaj stosowanych. EU 07A ponoć jest tańszy w eksploatacji, pracuje bezawaryjnie już długi czas.
Odpowiedz

#27
Tu nie chodzi o prędkość, a moc i zmianę rozruchu z oporowego na impulsowy co da oszczędności. Cargo nie potrzebuje lokomotyw o prędkości 160km/h, natomiast silne tyrystorowe lokomotywy na pewno się przydadzą.
Odpowiedz

#28
Jeśli chodzi o to, żeby nasze lokomotywy wjeżdżały na zachodnie tory, to się zgodzę, choć większą moc mają wykorzystywane obecnie przez Cargo Eurosprintery. Byczki jak coś to jeżdżą do Czech i na Słowację, bo tam mają uzyskaną homologację.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#29
No właśnie, przecież IPS TABOR stare SU 45 zmodernizowało, co wcale nie przełożyło się na prędkość maksymalną, a że zmodernizowano 11 sztuk, to chyba znaczy, że jakaś korzyść z tego jest.
Odpowiedz

#30
Cytat:No właśnie, przecież IPS TABOR stare SU 45 zmodernizowało, co wcale nie przełożyło się na prędkość maksymalną, a że zmodernizowano 11 sztuk, to chyba znaczy, że jakaś korzyść z tego jest.

Jest już 18 sztuk, będzie 19 serii ST45 ;-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pojazdy spalinowe a elektryczne curowiec 16 11 969 14.01.2014, 11:51
Ostatni post: RomekL
  Przewoźnicy chcą kupować lokomotywy, ale stan infrastruktury zniechęca pitagoras23 0 3 305 16.03.2012, 14:13
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.