Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Tak zgadza się. I widzisz, do czasu aż nie zobaczyłem jak wygląda "czekoladka" w środku sądziłem, że TS Opole wykonało modernizację wszystkiego, a oni może wymienili kilkanaście podzespołów, odmalowali loka i gotowe, bo kabina maszynisty niestety pamięta czasy produkcji lokomotyw. Dałem film, gdzie te wnętrza na zdjęciach były pokazane.
Podsumowując, to, że kupią te maszyny nie znaczy, że będą one jeździć. No chyba, że maszynistom dobrze się je prowadzi.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Podsumowując, to, że kupią te maszyny nie znaczy, że będą one jeździć. No chyba, że maszynistom dobrze się je prowadzi.
Ale oni te zakupione lokomotywy poddają przecież rewizjom więc raczej będą jeździć? Dobrze się im prowadzi, bo nie masz zbędnej niekiedy elektroniki, a maszynistom z doświadczeniem i stażem trudno jest czasem przestawić się na 'dżojstiki'.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:Podsumowując, to, że kupią te maszyny nie znaczy, że będą one jeździć. No chyba, że maszynistom dobrze się je prowadzi.
No teraz to już pojechałeś :-P Niby po co kupują? Duża część tych maszyn jest już w ruchu, poza tym na polskich torach nadal jest ponad 300 siódemek ze starą kabiną i nikt nie narzeka. Praca na "siódemce" to nie przekleństwo.
Cytat:, a oni może wymienili kilkanaście podzespołów, odmalowali loka i gotowe
No i co w tym złego? Lokomotywa ma jeździć i zarabiać.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Mając dostęp do portalu MD Klatka Kolejowa i widząc ile siódemek jest czynnych, a ile można spotkać na polskich torach mam takie wrażenie. Sam filmuję, oglądam YT i jak patrzę na filmy czy też w realu to ciągle widuję te same maszyny i stąd takie wrażenie, że niby są a nie jeżdżą.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Polska jest długa i szeroka ;-)
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
przem710 napisał(a):To złe rozumowanie, ponieważ EU07A jest lokomotywą projektowaną niemal od podstaw,
"niemal" - słowo klucz. W przypadku tych maszyn zostało stare to, co szybko może wyjść bokiem.
Poza ostoją i wózkami - buda, nafaszerowana wypełniaczem (nie chcecie widzieć, w jakim stanie potrafią przyjść na naprawy siódemki i ET41). Ostoja i wózki dadzą radę. Ale reszta...
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Tak się zastanawiam, czy korzystając z doświadczenia ZNLE Oleśnica PKP Cargo nie mogłyby rozważyć modernizacji ET22 do podobnego standardu jak EU 07A
A co modernizacji czy kupowania taboru: jeśli modernizacja spowoduje, że niższym kosztem uzyskamy parametry technicznie i ekonomicznie porównywalne z tym nowym taborem, a okres ich żywotności będzie odpowiednio długi, to sam popieram taką akcję. Taki PKP IC, czy PKP Cargo, gdzie nie ma szans na masową wymianę zdezelowanego taboru, jako krok przejściowy może wzmocnić swój tabor przebudowanymi maszynami, w międzyczasie przetestować kilka typów nowoczesnych maszyn i wybrać coś co sprawdzi się najlepiej do zastąpienia części starego taboru. Albo zwiększenia jego ilości, bo zakładam, że PKP IC nie uruchamia nowego pociągu zawsze kosztem likwidacji innego...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A po co do tego standardu modernizować byki, które i tak nie będą jeździć z prędkościami 160km/h.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
A siódemka przed jeżdziła?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Nie jeździła, ale powiedz mi czy technicznie pociągi towarowe mogą z taką prędkością jeździć? Wydaje mi się, że nie, więc bez sensu modernizować loki pod 160km/h jeśli tyle nie pojadą.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Tyle że Cargo wchodzi z samodzielnymi przewozami na zachód, gdzie takie byki mogłyby w ruchu towarowym jechać szybciej, bo chyba do 160 km/h ruch towarowy jest prowadzony, poza tym nie mówię, że modernizacja ma polegać na zwiększeniu prędkości maksymalnej, tylko na unowocześnieniu maszyny do parametrów technicznych dzisiaj stosowanych. EU 07A ponoć jest tańszy w eksploatacji, pracuje bezawaryjnie już długi czas.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Tu nie chodzi o prędkość, a moc i zmianę rozruchu z oporowego na impulsowy co da oszczędności. Cargo nie potrzebuje lokomotyw o prędkości 160km/h, natomiast silne tyrystorowe lokomotywy na pewno się przydadzą.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jeśli chodzi o to, żeby nasze lokomotywy wjeżdżały na zachodnie tory, to się zgodzę, choć większą moc mają wykorzystywane obecnie przez Cargo Eurosprintery. Byczki jak coś to jeżdżą do Czech i na Słowację, bo tam mają uzyskaną homologację.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
No właśnie, przecież IPS TABOR stare SU 45 zmodernizowało, co wcale nie przełożyło się na prędkość maksymalną, a że zmodernizowano 11 sztuk, to chyba znaczy, że jakaś korzyść z tego jest.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cytat:No właśnie, przecież IPS TABOR stare SU 45 zmodernizowało, co wcale nie przełożyło się na prędkość maksymalną, a że zmodernizowano 11 sztuk, to chyba znaczy, że jakaś korzyść z tego jest.
Jest już 18 sztuk, będzie 19 serii ST45 ;-)
|