Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektryczna i akumulatorowa stonka
#61
Gdyby nawet by³ prze³±cznik Y-D to przewód neutralny jest zbêdny, bo zak³adamy, ¿e silnik jest symetrycznym obci±¿eniem i przez N nie powinno nic pop³yn±æ. Chocia¿ wczoraj kumpel jak zobaczy³ zdjêcia to podsun±³ pomys³, ¿e ów prze³±cznik jest umieszczony na loku a czwarty przewód jest sterowniczy.
Odpowiedz

#62
W sumie byłoby to najbardziej logiczne wytłumaczenie. Pytanie tylko po co umieszczać 4 przewód, gdy można przełączać od razu?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#63
Bo to u Ruskich jest Big Grin nie umiem znale¼æ bardziej logicznego wyt³umaczenia. Koniec tego offtopu.
Odpowiedz

#64
Co wy tak z tymi offtopami wypowiedzieć się nie można. W końcu po to jest forum żeby sobie podyskutować.
Może ten przewód to np. sterowanie autoszczepy.
I jeszcze takie foto zagadka http://parovoz.com/gallery/RU66/20101208_293504.jpg po co jest pantograf na tej TEM ?

//edit by Obleśny Szczur
Koniec offtopu bo ten temat jest o elektrycznej.akumulatorowej stonce, a nie o dziwnych Ruskich rozwiązaniach.
Odpowiedz

#65
Szanowni państwo, do akumulatorowe dwójki podejście kolejne
http://www.rynek-kolejowy.pl/52702/w_gl ... wrowek.htm

Co ciekawe w artykule pojawiają się pomysły wyposażenia w ogniwa również 401Da i SM31.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#66
Zobaczymy, jak będą spisywały się akumulatory na 18D, która niebawem wyjedzie do pracy manewrowej dla IC. Akumulatory mają to do siebie, że niestety padają przy intensywnej eksploatacji i głębokim rozładowaniu. Powinno być lepiej, jak z poprzednimi SM42.
Te powyższe pomysły też są ciekawe.
Odpowiedz

#67
rustsaltz napisał(a):Szanowni państwo, do akumulatorowe dwójki podejście kolejne
http://www.rynek-kolejowy.pl/52702/w_gl ... wrowek.htm

Co ciekawe w artykule pojawiają się pomysły wyposażenia w ogniwa również 401Da i SM31.

IPS Poznań też pracuje na hybrydowymi 401Da, 6D oraz TEM2. Wspólnie z Pesą przygotowują także poważną modernizacje TEM2 w wersjach jedno i dwuagregatowej o mocach od 690 do 1800 kW (z silnikami od MTU).

[ Dodano: 2014-06-15, 15:48 ]
przewoz napisał(a):Zobaczymy, jak będą spisywały się akumulatory na 18D, która niebawem wyjedzie do pracy manewrowej dla IC. Akumulatory mają to do siebie, że niestety padają przy intensywnej eksploatacji i głębokim rozładowaniu. Powinno być lepiej, jak z poprzednimi SM42.

Poradzono sobie z tym ponad 100 lat temu w Wittfieldach. Manewrowe ASF rodem z NRD pracują z powodzeniem u nas do dzisiaj Smile Oprócz tego tysiące Melexów oraz innych wózków np. produkcji Huty w Stalowej Woli Smile Wymóg PKP-IC jest specyficzny, bo chodzi o niezadymianie wagonowych hal przeglądowych, więc niektóre ciekawe i proste pomysły np. z superkondensatorami raczej odpadają.

Cytat: Te powyższe pomysły też są ciekawe.

Byłyby ciekawsze jakby obok rysunku zewnętrznego profilu napisali coś jeszcze treściwego.
Czesi o tych sprawach i o swoich rozważaniach pisali więcej. Przykładowo jeden z wariantów:
880 superkondensatorów Maxwell BCAP 3000 P270 T04-A01 o pojemności 54,4 F, przy 600 V gromadzące 2,673 kWh z których do praktycznego użycia mamy 2kWh, waży bez obudowy, kabli i przekształtnika = 484 kg. W 2009 sztuka kosztowała 27 Euro. W modernizowanej czeskiej lokomotywie z rodziny 740 wystarcza taka pojemność na 15 minut postoju i zasilanie różnych pomocniczych odbiorników o łącznej średniej mocy = 7kW. Spalinowy CAT C-15 musiałby być startowany co 15 minut na ok. 50 sekund pracy z obciążeniem 150 kW (takie uznano za optymalne dla tego typu silnika pod względem jednostkowego zużycia paliwa).
Pzdr.
Odpowiedz

#68
zeus04 napisał(a):Poradzono sobie z tym ponad 100 lat temu w Wittfieldach. Manewrowe ASF rodem z NRD pracują z powodzeniem u nas do dzisiaj Smile

Owszem, ale nie na Olszynce Smile gdzie akumulatory do stonek wsadzali, ale długiego życia to one nie miały. Ale to przez głębokie i niekontrolowane rozładowanie właśnie.
Chociaż... kontrolowane rozładowanie nie pomogło w 116N - 4 lata życia akumulatorów i tyle.
Odpowiedz

#69
To jeszcze zależy jakie akumulatory. Jeżeli są kwasowe to nawet w normalnej eksploatacji to 4 to po 4 latach zwykle nadają się do wymiany. Zasadowe są pod względem trwałości dużo lepsze bo po 4 latach stania takiego akumulatora spokojnie można jeszcze oświecić nim wagon, kwasowy po takim czasie przy odstawienia nadaje się właściwie na złom.
Odpowiedz

#70
MichałŁ napisał(a):To jeszcze zależy jakie akumulatory. Jeżeli są kwasowe to nawet w normalnej eksploatacji to 4 to po 4 latach zwykle nadają się do wymiany. Zasadowe są pod względem trwałości dużo lepsze bo po 4 latach stania takiego akumulatora spokojnie można jeszcze oświecić nim wagon, kwasowy po takim czasie przy odstawienia nadaje się właściwie na złom.

Parę dni temu odwiedziłem CTL-ową SM31-016 i po prawie dziewięciu latach stania w krzakach
(ostatnią jazdę jak wynikało z papierów pozostawionych w kabinie odbyła 29 listopada 2005 roku z Wirek Polska do Szadoka) jej bateria wykazywała ok. 5V i to pomimo nie wyłączenia jej tzn. główny wyłącznik miał ułamany uchwyt i był w położeniu zamkniętym. Dopiero pewnym sposobem otworzyłem ten wyłącznik i obwód baterii Smile SM31 jak większość naszego taboru ma baterię zasadową.
Odpowiedz

#71
Mógłbyś ten patent sprzedać Wink
Swoją drogą, bywają trumny z kwasówkami.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#72
rustsaltz napisał(a):Szanowni państwo, do akumulatorowe dwójki podejście kolejne
http://www.rynek-kolejowy.pl/52702/w_gl ... wrowek.htm

Co ciekawe w artykule pojawiają się pomysły wyposażenia w ogniwa również 401Da i SM31.

Niby SM31 jest budowane na podstawie SM42 - ten sam silnik i część rozwiązań konstrukcyjnych - ale waży prawie dwa razy tyle (SM42 = 70 ton / SM31= 116 ton) i o ile ma więcej miejsca na aku - większa ostoja - to jest też przeznaczona do ciężkich prac manewrowych wiec raczej się nie powiedzie ta modernizacja. To już prędzej 401Da - waży 40 ton.

Pozostaje tylko odwieczna kwestia źródła zasilania w postaci aku lub superkondensatorów...
Odpowiedz

#73
Akurat SM31 to zlepek najgorszych cech SM42 i SP45, wiec watpie, czy ktos bedzie chcial to modernizowac. Predzej pojdzie to na zlom, skoro nikt nie zdecydowal sie na modernizacje podobna do 6Dg.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Lokomotywa elektryczna Husarz, serii EU44 - dyskusja z encyklopedii Tp4 2 3 121 11.08.2012, 18:24
Ostatni post: mikrobart
  Stonka czyli nasza popularna SM42 Miderion 8 6 002 01.07.2010, 08:06
Ostatni post: JONIN_EZT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.