Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Koledzy a jak się mamy zachowywać przy wjeździe albo na drogowskazie gdy mamy podany semafor kształtowy "na dwa", do kiedy jazda ze zmniejszoną prędkością obowiązuje? Bo jedno mówi przepis ten nie dawno co wszedł a drugie mówi instrukcja Ie1 pod tym semaforem.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Jazda ze zmniejszona prędkością do końca okręgu zwrotniczego.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Mariusz W. napisał(a):Co ma W4 do przejścia? Nie każde przejście znajduje się za W4.
Nic. Regulamin MOŻE zaznaczać, że zatrzymanie ma nastąpić przed W4.
mixer: oba paragrafy mówią to samo-do końca okręgu zwrotnicowego, za wyjątkiem jazd na tor główny dodatkowy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Sygnał Sr 3 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 40 km/h, począwszy od semafora do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. W przypadku semafora wjazdowego lub drogowskazowego prędkość ograniczona do 40 km/h obowiązuje na całej drodze przebiegu.
Więc nie mówią tego samego.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Tak czy tak jedziesz 40km/h do następnego semafora bądż do końca okręgu zwrotniczego.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Jadąc na drogowskaz "na dwa" wg. tego zapisu jedziesz do następnego semafora. A wg. tej poprawki do Ie1 za okręg zwrotniczy i rura. Czy ktoś w ogóle zwrócił na to uwagę że tak jest? Ja ostatnio przeglądając ie1 przed egzaminami okresowymi natknąłem się na ten zapis. I od tej pory zacząłem jeździć na kształtowym aż do następnego semafora.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Zgodnie z Ie-1 faktycznie jest tak, że jadąc na Sr3 należy ograniczyć prędkość na całej drodze przebiegu, natomiast na S4 (i wszystkie z pomarańczowym na dole) tylko w granicach okręgu zwrotnicowego. Nie wiem co poeta miał na myśli, w moich stronach i tak czterdziestkę to się rzadko przekracza, a semafory kształtowe niemal nie występują
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
A w moich bardzo często są stosowane te kształtowe i wyszła teraz zagwozdka. Niby jazda ze zmniejszona prędkością tylko za okręg i rura a tutaj taka niespodzianka, wydaje mi sie że zapomnieli zmienić tego fragmentu w niniejszej instrukcji.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nawet jeśli zapomnieli to dopóki sobie nie przypomną musisz jeździć tak jak jest
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Ograniczenie tylko na okręgu zwrotnicowym jest tylko wtedy jeżeli przejeżdżamy z toru głównego na tor główny, jeżeli jedziemy na tor główny dodatkowy to jedziemy po staremu czyli z ograniczeniem w całej drodze przebiegu.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
MichaŁ no dobrze, zgadza się wszystko co napisałeś ale tylko przy semaforach świetlnych. Na kształtowym wg. e1 trzeba jechać z tą prędkością na całej drodze przebiegu.
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
Przedstawiciele PLK twierdzą, że to co jest zapisane w Ie-1 a dot. Sr3 nie jest żadną pomyłką, aż odgórnie nie zostanie to zmienione (Rozporządzenie ws. ogólnych zasad prowadzenie ruchu kolejowego i sygnalizacji).
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Czyli gafe popelnil piszacy rozporzadzenie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 4
Dołączył: 15.06.2011
Reputacja:
0
Może i tak ale na egzaminach inna odpowiedź niż ta w Ie-1 jest błędna.