Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych
#1
Około 250 pracowników zamierza zwolnić małopolski oddział Przewozów Regionalnych z powodu trudnej sytuacji finansowej, spowodowanej malejącą liczbą pasażerów

Szczegóły: Gazeta.pl Kraków
Odpowiedz

#2
Ciekawe czy kogokolwiek z administracji (zwłaszcza wyższego szczebla) ruszą?




Ok,ok głupie pytanie, wiem!
Jaro

Odpowiedz

#3
ET40, wiem o tym że nie ruszą. Jednak, tak jak jest w artykule, PRy ani żadna inna spółka nie są winne odpływu pasażerów od kolei. Jedynym winowajcą jest PKP PLK, ze swoimi ślimaczącymi się modernizacjami. Przed modernizacją E30 na odcinku Kraków - Tarnów szlakowa niemal na całej trasie wynosiła 120 km/h i kolej była tam bezkonkurencyjna. Niestety, ale komuś zachciało się Pendolino do Rzeszowa i przez to linia musi być pod 160. Przez taką fanaberię upadła kolej lokalna i najbardziej dochodowa linia w Małopolsce, co wykorzystała firma autobusowa "Vojager" uruchamiając kursy co 30min. na trasie Kraków - Tarnów wraz z wprowadzeniem zniżek uczniowskich i studenckich, oraz biletów miesięcznych.

Kolejnym gwoździem do trumny MZPR jest zamknięcie "Zakopianki". Przez to ta garstka ludzi, która chciała podróżować z Krakowa do Zakopanego pociągiem z tego zrezygnuje, bo nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z Krakowa do Zakopanego z dwoma przesiadkami, mając ofertę autobusową niemal co 15 minut.
Odpowiedz

#4
Adams napisał(a):Niestety, ale komuś zachciało się Pendolino do Rzeszowa i przez to linia musi być pod 160.

No ale między Koniecpolem a Opolem dało się remontować pod mniej niż 160, a tamtędy Pendolino tez pojedzie.

Adams napisał(a):bo nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z Krakowa do Zakopanego z dwoma przesiadkami, mając ofertę autobusową niemal co 15 minut.

Tym bardziej, że Zakopianka to teraz na długim odcinku droga ekspresowa dwupasmowa.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#5
Jest porozumienie ws. zwolnień w Małopolskim Oddziale PR

Rynek Kolejowy napisał(a):Dyrektor zapowiedział też wycofanie od marca pociągów PR na liniach Kraków - Wadowice, Sucha Beskidzka - Zakopane i Nowy Sącz - Krynica oraz ograniczenie pracy eksploatacyjnej na pozostałych liniach. Na spotkaniach ze związkami zawodowymi wypracowano porozumienie w sprawie zwolnień. Wdrożony zostanie program dobrowolnych odejść.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Tutaj tylko pogratulować UMWM z busolubnym marszałkiem Sową na czele. Na Dolnym Śląsku modernizuje się linie do górskich kurortów takich jak Szklarska Poręba czy Kudowa Zdrój, a w Małopolsce likwiduje się kolejowe połączenia do stolicy Tatr - Zakopanego, oraz uzdrowiskowego Zagłębia - Krynicy i okolic. Porażka!!!!!!!!
Zanim Sowa uruchomi swoją kolejkę w grudniu, to małopolskie społeczeństwo się tak do kolei zrazi, że nie będzie komu nią jeździć.
Odpowiedz

#6
Jest kompromis w sprawie pieniędzy dla małopolskich Przewozów Regionalnych. Jak dowiedziało się Radio Kraków, władze województwa postanowiły przekazać dodatkowe cztery miliony złotych na pociągi. Tę informację potwierdził w rozmowie z naszym reporterem wicemarszałek województwa Roman Ciepiela.

Więcej: Radio Kraków
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Reaktywacja przewozów norbis97 17 13 262 25.01.2019, 11:50
Ostatni post: rustsaltz
  Ilostan wagonów Przewozów Regionalnych Shalom 21 11 389 11.08.2016, 10:39
Ostatni post: ICEMAN
  Planowana restrukturyzacja Przewozów Regionalnych ET40 4 5 091 17.01.2016, 15:26
Ostatni post: sm31-131
  Lokomotywy serii 163 w Przewozach Regionalnych KlimaT 138 62 257 28.09.2015, 11:09
Ostatni post: Adam M.
  [Dolny Śląsk] Zakup EN57 od Przewozów Regionalnych mikrobart 6 7 097 04.05.2015, 13:42
Ostatni post: rustsaltz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.