Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Szkoda, że PLK i rząd podkłada wielkie kłody PR i te muszą zwijać siatkę połączeń IR.
Brakuje IR Barbakan, IR w obiegu Jelenia Góra - Białystok - Międzylesie - Olsztyn.
Liczba postów: 158
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22.05.2014
Reputacja:
0
Szybko, liczyłem że jeszcze do grudnia dociągną.Stopniowa likwidacja IR była widoczna już od ubiegłego roku i chyba nikt nie jest zaskoczony całkowitą likwidacją bez przyszłościowych IRów. Kolejny dobry krok ku taryfowej normalizacji rynku dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Chyba stąd za IR Giewont grupa wagonów z Częstochowy do Zakopanego do Pogorii (ICN Wenus).
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Drwęca i Mamry nie były dotowane?
Wiadomość zła. TLK nie pojadę za 9 czy nawet 19 złotych na w miarę długim dystansie.
Jaro
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
ET40, dotowane były tylko odcinki IR na których obowiązywała taryfa Regio, oraz wszystkie w rel. Łódź - Warszawa i Wrocław - Drezno. Wszystkie pozostałe kursowały komercyjnie.
Wracając do tematu, także uważam że szkoda przestaje istnieć jedyna konkurencja dla IC w segmencie dalekobieżnym. Tym sposobem PKP IC stało się monopolistą w tym segmencie. Szkoda że władze lokalne nie potrafią się dogadać w sprawie połączeń stykowych. Z IR można by śmiało zrobić dalekobieżne przyśpieszone Regio, tyle że marszałkowie poszczególnych województw przez które przejeżdżają musielibyśmy się do nich dokładać. Niestety, wszechobecny na polskiej kolei niedasizm spowodował że czegoś takiego nie ma i raczej nigdy nie będzie.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Regio relacji W-wa - Szczecin, to bardzo średni pomysł, Taki "tylko dla twardzieli". Poza tym już dzisiaj mogą jeździć po torach zagraniczni przewoźnicy. I jeżdżą. W kuj.-pom. nagminnie. Ale stawki PLK są takie, że robienie komercyjnych pociągów się odechciewa. I nie sądzę, aby po 2019 coś w tej kwestii się zmieniło...
Liczba postów: 5 603
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
masovian, nikt tu nie mówi o pociągu w takiej relacji zatrzymującym się w każdej dziurze, tylko o pociągu przyśpieszonym. Coś pośredniego między TLK a Regio, czyli postoje na ważniejszych stacjach, a standard i taryfa osobowa. Coś takiego funkcjonuje min. w Niemczech jako kategoria RE i cieszy się powodzeniem.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Tak w kwestii W-wa - Szczecin, to tak od Poznania do Szczecina, to po tym jak się już zatrzymuje w Dobiegniewie, to doprawdy nie wiem jakie są jeszcze stacje do zatrzymania po drodze...
Ale jeżeli ma to obejść przepisy czy tam ustalenie, to nie mam nic przeciwko. Zwłaszcza, że dążenie PICu do monopolu w przewozach dalekobieżnych nie podoba mi się, bo pamiętam co oni robili jak mieli monopol na pewnych odcinkach...
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Przecieki co do rozkładu jazdy 2015/16 mówią też o kilku nowych pociągach PKP IC na trasie Warszawa - Szczecin, tak więc kto wie czy utrata interREGIO będzie bardzo odczuwalna. Ciekawi mnie tylko co PR-y zrobią z wagonami z tych pociągów? Piętrusy jeszcze może znajdą jakieś zatrudnienie, ale przedziałowe jedynki?
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Odczujemy - w cenie takiego przejazdu. A wagony w najgorszym wypadku pojadą jako zdeklasowane dwójki. I niestety takiego wariantu należy się spodziewać
.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Chyba najlepszym. Nie widzę ich przyszłości w pociągach dotowanych, bo w których?
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Unowocześnione wozy z REGIOekspresu pojawiają się na pociągach osobowych m.in. z Wrocławia Głównego do Leszna, więc z pozostałymi pewnie będzie podobnie.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Czyli będą się poniewierać na krótkich trasach. Żeby chociaż trafiły na pociągi łódzkie, miałoby to większy sens niż puszczanie tego na Wrocław-Leszno.
Już tak kiedyś było - ED72 w malowaniu iR kursowały na trasach typu Toruń Gł. - Włocławek, Toruń Gł. - Iława.
Nie chce mi się wierzyć w to, że wszystkie komercyjne pociągi iR nie bilansowały się, również te z częściową dotacją. Oby tylko PKP IC coś uruchomiło w miejsce po iR-ach.
Jaro