13.08.2013, 00:45
Newag wyprodukował pierwszą polską lokomotywę wielosystemową E4MSU Griffin
W Polsce powstała pierwsza elektryczna lokomotywa wielosystemowa. To oznacza, że może jeździć po europejskich torach o różnym zasilaniu. Lokomotywę E4MSU Griffin wyprodukowała firma Newag Gliwice S.A.
Wiceprezes zarządu Bartosz Krzemiński mówi, że może ona obsłużyć 90 proc. szlaków kolejowych w Europie. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Konstruktor w firmie Newag, Maciej Duczyński dodaje, że ułatwi to znacznie transgraniczny transport kolejowy. W związku z tym, że nie będzie potrzeby zmiany lokomotywy na granicy. To ograniczy koszty związane z jej wynajmem i skróci czas przejazdów.
W tej chwili lokomotywa przechodzi testy na czeskich torach.
http://forsal.pl/artykuly/724946,lokomo ... newag.html
Kolejne źródło z Gliwic, tym razem sam wiceprezes, twierdzi że uniwersalny Griffin ma jednak Vmax 160km/h. Weź tu człowieku bądź mądry...
W Polsce powstała pierwsza elektryczna lokomotywa wielosystemowa. To oznacza, że może jeździć po europejskich torach o różnym zasilaniu. Lokomotywę E4MSU Griffin wyprodukowała firma Newag Gliwice S.A.
Wiceprezes zarządu Bartosz Krzemiński mówi, że może ona obsłużyć 90 proc. szlaków kolejowych w Europie. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Konstruktor w firmie Newag, Maciej Duczyński dodaje, że ułatwi to znacznie transgraniczny transport kolejowy. W związku z tym, że nie będzie potrzeby zmiany lokomotywy na granicy. To ograniczy koszty związane z jej wynajmem i skróci czas przejazdów.
W tej chwili lokomotywa przechodzi testy na czeskich torach.
http://forsal.pl/artykuly/724946,lokomo ... newag.html
Kolejne źródło z Gliwic, tym razem sam wiceprezes, twierdzi że uniwersalny Griffin ma jednak Vmax 160km/h. Weź tu człowieku bądź mądry...