Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin
Newag wyprodukował pierwszą polską lokomotywę wielosystemową E4MSU Griffin

W Polsce powstała pierwsza elektryczna lokomotywa wielosystemowa. To oznacza, że może jeździć po europejskich torach o różnym zasilaniu. Lokomotywę E4MSU Griffin wyprodukowała firma Newag Gliwice S.A.

Wiceprezes zarządu Bartosz Krzemiński mówi, że może ona obsłużyć 90 proc. szlaków kolejowych w Europie. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Konstruktor w firmie Newag, Maciej Duczyński dodaje, że ułatwi to znacznie transgraniczny transport kolejowy. W związku z tym, że nie będzie potrzeby zmiany lokomotywy na granicy. To ograniczy koszty związane z jej wynajmem i skróci czas przejazdów.

W tej chwili lokomotywa przechodzi testy na czeskich torach.

http://forsal.pl/artykuly/724946,lokomo ... newag.html

Kolejne źródło z Gliwic, tym razem sam wiceprezes, twierdzi że uniwersalny Griffin ma jednak Vmax 160km/h. Weź tu człowieku bądź mądry...
Odpowiedz

Cytat:Testy na torze testowym w Velimiu prowadzone będą do jutra, ale zakończyły się już jazdy pod napięciem 25 kV i 15 kV prądu przemiennego. - Griffin, który już cieszy się dużym zainteresowaniem, jest naszą odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby rynku europejskiego. Duży wachlarz możliwości transportowych i technicznych, parametry dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta, niskie koszty eksploatacji, technologie przyjazne środowisku i konkurencyjna cena powinny znaleźć uznanie u europejskich kontrahentów - uważa Bogusław Nowak, kierownik marketingu Newagu Gliwice.

Lokomotywa E4MSU Griffin została od podstaw skonstruowana w Polsce. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Przystosowana jest do eksploatacji przy zasilaniu 3kV DC, 25 kV 25Hz oraz 15 kV 16⅔Hz. Pierwsze testy przeprowadzone zostały przez Instytut Kolejnictwa na torze testowym w Żmigrodzie (m.in. dynamiki, układu hamulcowego, charakterystyk trakcyjnych) zakończyły się (jak podaje producent - "wynikiem celującym") i obecnie elektrowóz oczekuje na świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Podczas próbnych jazd badawczych prowadzonych przez PKP Cargo lokomotywa z powodzeniem pociągnęła skład towarowy o masie 3440 t.

http://www.rynek-kolejowy.pl/47200/grif ... echach.htm
Kolejne źródło o Vmax=160
Odpowiedz

Griffin 10 dni temu wrócił do Polski (a konkretnie do Nowego Sącza - czemu nie do Gliwic?) i zniknął. Będzie stał bezczynnie aż do Trako?
Odpowiedz

Wrócił do Gliwic ostatecznie. Na razie tymczasowe papiery chyba się wyczerpały. Potem już chyba tylko Bałkany na kilka dobrych tygodni, ale tu nie mam pewności co do dat. Myślę, że powiedzą, jak będą chcieli.
Odpowiedz

Przed czy po TRAKO? Czy nie zamierzają tam Griffina wystawiać? Tak swoją drogą szkoda, że wzorem Innotrans nie ma nawet ogólnej informacji co kto chce wystawić...
Odpowiedz

Gryffin jedzie właśnie na tragi Trako.
Odpowiedz

Smok 002 też jedzie?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

Tego nie wiem, natomiast wiem że jest gotowy.
Odpowiedz


autor: morfeusz120
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Jeszcze trzy ujęcia
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=529
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=528
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=527
Odpowiedz

Jak zwykle niezawodnie Smile A smok pojechał na Żmigród.
Odpowiedz

To jak to w końcu jest, dostał dopuszczenie na vmax 160 czy 140? Na stronce Newagu dalej jest napisane 140 :-|
Odpowiedz

Mam informację od zaprzyjaźnionego pracownika jednej z nastawni, że dzisiaj przez jego stację przejeżdżał Griffin pod banderą Orlen Koltrans .
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Zgadza się, Gryf chwilę zabawi w Orlenie.
Odpowiedz

Jakiś czas temu Griffin miał ponoć problemy techniczne, uporali się z tym już? Bo nie widać go z pociągami Orlenu.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon Virakocha 696 255 050 13.03.2017, 21:54
Ostatni post: szy_mat
  [oddzielony] NEWAG Griffin E4DCU-DP 0 1 055 mniej niż 1 minutę temu
Ostatni post:

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.