18.03.2011, 17:00
W każdym razie PR bez 57 to nie byłoby to
EN57 - 50 lat w służbie
|
18.03.2011, 17:00
W każdym razie PR bez 57 to nie byłoby to
18.03.2011, 20:44
Przede wszystkim nie byłoby wcale
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
19.03.2011, 18:07
@JONIN - nie tylko zimą drzwi w EN57 odmawiają posłuszeństwa, latem również. Rzadko jednak zdarza się, żeby skład z defektem drzwi wyjechał w trasę.
Jaro
20.03.2011, 11:24
Czasami drzwi zwyczajnie się zacinają. Wystarczy pociągnąć i się zamkną. Raz jechałem właśnie takim składem, co jedna połówka drzwi się nie zamykała, ale kierownik był zawzięty, bo całą drogę przychodził i zamykał ręcznie
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
20.03.2011, 11:37
Mankamentem EN57 jest właśnie brak czujnika zamknięcia drzwi, ale z tego co wiem, to zmodernizowane EN57 dla łódzkiego czy dla KM już mają te czujniki.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
20.03.2011, 12:37
Żeby się nie okazało, że AKMy będą stały z powodu niezamknięcia drzwi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
20.03.2011, 20:18
Takie akcje z czujnikami drzwi to na SKMce norma. Bywało, że przez jeden tydzień grupa SPOTów musiała prawie co stację się przełączać między jednostkami i indywidualnie drzwi zamykać.
@ET40 w sumie zapomniałem też o tych przypadkach. Prawda, bardzo często się zacinają, ale to na takiej zasadzie, że je ruszysz to się zamkną (nie zdarzyło mi się, żeby się nie zamykały latem, bardziej nie otwierały), a zimą to nic się nie da zrobić. Czujniki są w większości SPOTów, wszystkich AKmkach tych z KM, SKM i teraz dla Łodzi.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
20.03.2011, 20:48
Tylko pytanie, czy ten czujnik robi coś poza świeceniem kontrolki...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
20.03.2011, 22:39
Powinien powodowaæ, ¿e nie da siê ruszyæ przy otwartych drzwiach, tak jest w tramwajach np. w ³ódzkich 805Na po modernizacji (dziêki temu czujnikowi i opó¼nieniu wy³±czenia przycisków do otwierania przez pasa¿erów mo¿na nie¼le wkurzyæ motorniczego uparcie wciskaj±c przycisk otwarcia drzwi ;-) ).
20.03.2011, 23:13
To by prowadziło do sporych opóźnień, bo tramwaj ma 4 drzwi, a klop 6 par, w dodatku mechanizmy drzwi w kiblach lubią się zacinać. Nie sądzę, żeby niezamknięcie się jednego skrzydła powodowało jakieś szczególne niebezpieczeństwo, zwłaszcza że można zawsze otworzyć ręcznie (rozszarpać na chama też się da-osobiście sprawdziłem )
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
21.03.2011, 10:47
Ja tam na te 57 nie narzekam. Ostatni relikt przeszłości. A poza tym jednak to sentyment
21.03.2011, 10:54
Ostatni? Oj chyba przesadzasz, tych reliktów znalazłbym na polskiej kolei jeszcze całą masę, ale chyba EN57 należy do tych najliczniejszych.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
21.03.2011, 11:11
rustsaltz napisał(a):Tylko pytanie, czy ten czujnik robi coś poza świeceniem kontrolki... Jeżeli czujnik jest wsadzony do zwykłego kibla po naprawie rewizyjnej, to tylko informuje maszynistę, że są któreś drzwi niedomknięte. Natomiast wszelkie pojazdy ze sterownikami PLC (czyli odmiany modernizowane EN57: czopery, asynchrony etc) mają blokadę rozruchu od niezamkniętych drzwi. Oczywiście to też można pominąć (zmostkować), ale ogólnie robić tego nie można. Czy opóźnienia się zdarzają? Oczywiście. Chociaż w modernizacjach wkładane są nowe maszyny drzwiowe, które nieco lepiej działają. Ale tylko nieco lepiej. Lublin w modernizacjach chciał drzwi odskokowe zamontować (jak w ED73).
21.03.2011, 12:04
Tylko prawda jest taka, że zdarzają się pociągi jadące x-km z otwartymi drzwiami.
// edit by mikrobart: Nie nadużywaj emotikonek.
21.03.2011, 16:33
Tak jak napisałem - w skrajnym przypadku blokadę można pominąć, ale taki pojazd nie powinien jeździć. Życie robi swoje.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
3 gości |