Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Najciekawsze jest, czy będzie produkowana z myślą o przewozach pasażerskich, czy towarowych. Czekajmy na szczegóły.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Albo jedno i drugie, jedna platforma, różne wersje. Ze względu na doświadczenie i większą ofertę (E6ACT, E4ACU, E4ACP, spalinówki Newagu - nowość projektowana z GE, dogłębne modernizacje) to akurat w lokomotywach Pesie ciężko będzie przebić Newag.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Jedna uniwersalna platforma jest bardziej ni¿ pewna, teraz to ju¿ jest standard w Europie, przynajmniej je¶li chodzi o lokomotywy liniowe. Wystarczy popatrzeæ chocia¿by na TRAXXy, w³a¶ciwie wszystkie maj± ten sam szkielet, w którym zale¿nie od ¿yczenia zamawiaj±cego montuje siê odpowiednie modu³y (przy czym mog± one byæ w razie potrzeby ca³kiem ³atwo wymienione).
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
To się robi interesujące.
Jest dużo narzekań na jakość produktów tych firm - ale trzeba pamiętać że jeszcze kilkadziesiąt lat temu rozmaite produkty "made in USA" odznaczały się... wyjątkowo podłą jakością (coś jak dziś chińszczyzna). Może i u nas uda się powtórzyć ten fenomen?
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów. Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna. Jeżeli naprawdę chcemy coś ugrać, trzeba się postarać, postawić na jakość i niezawodność za rozsądną cenę, a głównie chodzi o niezawodność.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Newag i ZNLE to w zasadzie jedna firma, nie będą wchodzić sobie w drogę.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 6
Dołączył: 17.06.2010
Reputacja:
0
Zapamiętajcie raz na zawsze że jakość zwykle idzie w parze z ceną, a polskie firmy mają ją niższą niż zachodnie.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Maciek, to akurat korzystne zjawisko, jeśli w grę wchodzi prawo o zamówieniach publicznych :-)
przem710 napisał(a):Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów
Jak będzie za mały, to ktoś odpadnie, ktoś zostanie.
przem710 napisał(a):Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna.
Solarisowi się udało. Polskie autobusy śmigają w komunikacji miejskiej po Berlinie aż miło. Życzę podobnych sukcesów naszym producentom kolejowym.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
I to w tej drugiej opcji widzę przyszłość naszych zakładów.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
A ja wręcz przeciwnie - wydaje mi się, że właśnie konkurencja pozwoli firmom opracować lepsze, niezawodniejsze projekty. Konkurencja już w macierzystym kraju powinna stymulować rozwój.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Hmmmm, a czy Siemens na terenie Niemiec ma konkurencjê?
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Lokomotywa ta będzie miała wbudowany falownik.