Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Lutek napisał(a):No bo nie ma takiej opcji, przynajmniej teoretycznie. 1 klasa musi być wyraźnie oznakowana zgodnie z postanowieniami karty UIC 580.
Jednostka z numerkiem bodaj 1720. Jest to z tego co wiem jedyny przypadek, że pierwsza klasa jest nieoznakowana, pozostałe mają paski malowane.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
A ta jednostka nie ma tylko paska, czy cyferki też ?
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nie ma ani paska, ani numerka
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Odnośnie tego omijania pierwszej klasy przez niewiedzę, pamiętam, że jeszcze ze dwa lata temu faktycznie tak było. Kilka razy się jechało w "jedynce" na dużym luzie, a w innych przedziałach było ciasno. Dziś już jest inaczej. Ludzie pojęli o co chodzi, i jeśli widzą wygodniejsze siedzenia, to zwyczajnie tam siadają, mimo że na drzwiach jest "1".
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
DamianT napisał(a):zwyczajnie tam siadają, mimo że na drzwiach jest "1".
Taa, również w REGIOekspresie, gdzie dla odmiany pierwsza klasa obowiązuje (i później podróżni są wypraszani)...
Po prostu wykonano ludziom wodę z mózgu. Rozumiem przez pierwszy rok funkcjonowania - braki taborowe, prowizorka. Ale teraz to bezhołowie już się uklepało i zakorzeniło, i mało kto choćby próbuje z tym walczyć...
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
No ciekawe co i czy w ogóle wykombinują. Dziwi mnie fakt, że wciąż tyle czasu nie uwzględniając pierwszej klasy nie mogą po prostu przejechać farbą żeby pasażerom tej wody z mózgu nie robić. No chyba że czekają na lepsze czasy i zostawiają jedynki na przypadek wprowadzenia w taryfę 1. klasy lub na wypadek jazdy jednostkami na REGIOekspresie :-P
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Czy w dawnych poc. pospiesznych obsługiwanych składami EZT posiadającymi przedział 1 klasy obowiązywały droższe bilety na 1 klasę?
Jaro
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jak to w ogóle było z tymi jednostkami z 1 klasą. Były fabrycznie wyposażone w jedynkę czy też tylko jakaś krótka seria?
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ja tak tylko wtrącę oftopowo, że jednak nie wszystko, co jest pierwszą klasą ma żółty pasek nad oknami. Wagony IC w malowaniu TLK takiego paska nie posiadają.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Ten pasek na tle pomarańczowej jogurcizny byłby praktycznie niewidoczny :-)
Ciekawostka: pierwsze EN57 miały przedział 1 klasy w środkowym segmencie (silnikowym).
Jaro
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Przecież pisałem, że na tle pomarańczowej jogurcizny żółty pasek byłby bardzo słabo widoczny :lol:
Moim zdaniem te żółte paski i jedynki na burtach są przewidziane "na wszelki wypadek" wprowadzenia podziału na klasy w pociągach obsługiwanych przez EZT oraz po prostu po to, żeby zasygnalizować "tu jest przedział o wyższym standardzie".
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
ET40 napisał(a):żółte paski i jedynki na burtach są przewidziane "na wszelki wypadek"
... żeby zasygnalizować "tu jest przedział o wyższym standardzie".
No, całkiem niezłe dorobienie ideologii do faktów
Widzę przed Tobą wielką karierę w administracji PKP. Może nawet w Ministerstwie? ;-)
Nothing personal. No offense. :-)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Ale dlaczego ironizujesz?
Usiłuję zrozumieć, dlaczego zostawia się jedynki i żółte paski na burtach EN57 z przedziałami "lux" i sądzę, że jest tak, jak piszę.
EDIT: no i mamy wyjaśnienie zagadki z zaginionymi paskami na wagonach 1 klasy IC-TLK :-)
Jaro