14.05.2011, 23:44
Prototyp NS 999 powstał na bazie lokomotywy GP38 w 2009 roku z ręki NS (Norfolk Southern) przy współpracy z Amerykańskim departamentem energii, Federalną administracją kolejową oraz Uniwersytetem stanu Pensylwania.
Z zewnątrz lokomotyw wygląda dość zwyczajnie, za to od wewnątrz jest dość zaawansowana technicznie. Zamiast silnika spalinowego zastosowano serię 1080 tradycyjnych 12-woltowych akumulatorów ołowiowo- kwasowych. Dzięki zastosowaniu akumulatorów poziom emisji spalin lokomotywy wynosi 0 %
Lokomotywa na naładowanych bateriach może być eksploatowana przez 24h (3 zmiany), a proces jej ładowania trwa 2 godziny. Ładowanie baterii może się odbywać również dzięki hamowaniu, energia generowana z hamowania zostaje przekazana do naładowania akumulatorów.
Silnik elektryczny dysponuje mocą 1500 KM (1103 kW)
Norfolk Southern deklaruje, iż koszt wyprodukowania takiej lokomotywy jest identyczny względem tradycyjnej.
Na dalsze prace rozwojowe nad „zieloną lokomotywą” kongresmen Shuster przeznaczył 1300 000$
Jest to pierwsza tak silna lokomotywa zasilana całkowicie za pomocą akumulatorów.
Z zewnątrz lokomotyw wygląda dość zwyczajnie, za to od wewnątrz jest dość zaawansowana technicznie. Zamiast silnika spalinowego zastosowano serię 1080 tradycyjnych 12-woltowych akumulatorów ołowiowo- kwasowych. Dzięki zastosowaniu akumulatorów poziom emisji spalin lokomotywy wynosi 0 %
Lokomotywa na naładowanych bateriach może być eksploatowana przez 24h (3 zmiany), a proces jej ładowania trwa 2 godziny. Ładowanie baterii może się odbywać również dzięki hamowaniu, energia generowana z hamowania zostaje przekazana do naładowania akumulatorów.
Silnik elektryczny dysponuje mocą 1500 KM (1103 kW)
Norfolk Southern deklaruje, iż koszt wyprodukowania takiej lokomotywy jest identyczny względem tradycyjnej.
Na dalsze prace rozwojowe nad „zieloną lokomotywą” kongresmen Shuster przeznaczył 1300 000$
Jest to pierwsza tak silna lokomotywa zasilana całkowicie za pomocą akumulatorów.
Volenti non fit iniuria