Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NS 999 i inne pojazdy akumulatorowe
#1
Prototyp NS 999 powstał na bazie lokomotywy GP38 w 2009 roku z ręki NS (Norfolk Southern) przy współpracy z Amerykańskim departamentem energii, Federalną administracją kolejową oraz Uniwersytetem stanu Pensylwania.
Z zewnątrz lokomotyw wygląda dość zwyczajnie, za to od wewnątrz jest dość zaawansowana technicznie. Zamiast silnika spalinowego zastosowano serię 1080 tradycyjnych 12-woltowych akumulatorów ołowiowo- kwasowych. Dzięki zastosowaniu akumulatorów poziom emisji spalin lokomotywy wynosi 0 %
Lokomotywa na naładowanych bateriach może być eksploatowana przez 24h (3 zmiany), a proces jej ładowania trwa 2 godziny. Ładowanie baterii może się odbywać również dzięki hamowaniu, energia generowana z hamowania zostaje przekazana do naładowania akumulatorów.
Silnik elektryczny dysponuje mocą 1500 KM (1103 kW)
Norfolk Southern deklaruje, iż koszt wyprodukowania takiej lokomotywy jest identyczny względem tradycyjnej.
Na dalsze prace rozwojowe nad „zieloną lokomotywą” kongresmen Shuster przeznaczył 1300 000$
Jest to pierwsza tak silna lokomotywa zasilana całkowicie za pomocą akumulatorów.

[Obrazek: NS+999.jpg]
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz

#2
Bajer! W Warszawie w ramach poronionego projektu "ekologizacji" miasta stanęły punkty ładowania samochodów elektrycznych - prąd za darmo. Raczej nikt z nich nie korzysta.

Nic, tylko zajechać tam taką lokomotywą i ładować! ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#3
http://www.phototrans.eu/14,64021,0,Kon ... _3002.html ;-)

Sam pomysł napędzania pojazdów szynowych energią z ładowanych na stacjach akumulatorów to nic nowego. Już EZT produkcji pruskiej były napędzane w taki sposób.
Jaro

Odpowiedz

#4
Zwróćcie tylko uwagę na moc tych zespołów i porównajcie z mocą NS 999. Zadziwia krótki czas ładowania (często dłużej ładuje mi się telefon komórkowy ;-) ) i długi okres korzystania z naładowanej lokomotywy. Ludzie "eko" mogą to podłapać i pomysł forsować.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#5
mikrobart, nie ma co porównywać, w końcu to stuletnia przepaść. Należy podziwiać ówczesny postęp techniczny. Wink
Czas ładowania rzeczywiście krótki, zapewne impulsowe ładowanie wysokim prądem.
Nic, tylko trzymać kciuki za rozwój projektu. Smile
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w -->
Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
Odpowiedz

#6
danyeru, chciałem zwrócić uwagę na to, że zespoły trakcyjne potrzebują stanowczo mniejszej mocy - tak samo w czasach produkcji Witffelda jak i teraz.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#7
Skoro już jesteśmy przy pojazdach akumulatorowych, to nie należy zapominać o EPA42.
Był to prototyp lokomotywy akumulatorowej ,powstałej na bazie SM42 (wywalono silnik spalinowy i prądnice,po czym wstawiono zespół akumulatorów. ) Jak wyszło, możemy sobie poczytać w "zapiskach maszynisty"

http://1435mm.bloog.pl/id,2867584,title ... index.html
Fotografie owego ustrojstwa:
http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Ele ... EPA42.html
Maszynista-stażysta 
Odpowiedz

#8
O stonce na prąd rozmawialiśmy tu: http://forumkolejowe.pl/418.htm

Interesuje mnie fakt produkcji NS 999 - czy ktoś w USA będzie nią zainteresowany na większą skalę i czy projekt nie skończy się tylko na prototypie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#9
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... terie.html

Anglicy testują ezeta na baterie. A kiedy w Polsce?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
Czterowagonowy zespół trakcyjny z bateriami fosforanowo-litowo-magnezowymi rozpoczął próbne jazdy z pasażerami we wschodniej Anglii.
http://kolejblog.wordpress.com/2015/01/ ... pasazerow/
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pojazdy spalinowe a elektryczne curowiec 16 11 979 14.01.2014, 11:51
Ostatni post: RomekL

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.