Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
Chabówka też 14 minut. Łącznica jest tam w planach, ale nie prędko powstanie i nie uwzględniłem tego w obliczeniach.
Odpowiedz

(06.12.2016, 09:02)Włos napisał(a): Pendolino do Zakopanego  ?

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...79296.html

Gdzie tu sens i logika? Gdy najlepsze osiągi skrócenia czasu przejazdu miałby właśnie "tramwaj" ze zmianą kierunku jazdy, to oni zamierzają czekać, aż zmiany kierunków jazy się zmniejszą do 1...  Smile
Odpowiedz

(06.12.2016, 11:01)masovian napisał(a): Gdzie tu sens i logika? Gdy najlepsze osiągi skrócenia czasu przejazdu miałby właśnie "tramwaj" ze zmianą kierunku jazdy, to oni zamierzają czekać, aż zmiany kierunków jazy się zmniejszą do 1...  Smile
Wbrew pozorom zmiana kierunku jazdy na pociągu Pendolino nie jest tylko przejściem maszynisty z jednej kabiny do drugiej, ale wymaga wielu czynności związanych z zakończeniem jazdy w określonym kierunku w kabinie sterowniczej (zamknięcie komputera pokładowego) oraz uruchomienie go w kierunku przeciwnym. Tenże system komputerowy także wymaga czasu na każdorazową diagnostykę systemu dla przygotowywanego kierunku jazdy - ustalony limit na wykonanie tych czynności został przyjęty do wymiaru 15 minut.
Odpowiedz

Nie wiem na ile to konieczne, a na ile to jakaś wydumana procedura. Ciekawe ile to zajmuje w Dartach i Flirtach?
Odpowiedz

Nikt nie będzie przeprogramowywał sterowników w praktycznie nowych EZTach. Co do Dartów - nie wiem, jeżeli chodzi o Flirty ŁKA zamierza w swoich zmieniać kierunek w 5 minut, ICki pewnie mają podobną automatykę więc zostaje kwestia dłuższego przejścia przez skład.
Odpowiedz

No to jak to jest, że ten sam ETR610 potrzebuje 8 minut na zmianę kierunku w Bernie i 5-6 minut na rozczepkę/doczepkę drugiego składu w Brig ?
greenman1435
Odpowiedz

(06.12.2016, 16:00)greenman napisał(a): No to jak to jest, że ten sam ETR610 potrzebuje 8 minut na zmianę kierunku w Bernie i 5-6 minut na rozczepkę/doczepkę drugiego składu w Brig ?
Tak to jest, że to NIE JEST TEN SAM ETR610... Poza tym polskie przepisy znacznie różną się od przepisów SBB..
Odpowiedz

Ale oprogramowanie raczej podobne (jak nie to samo). XXI wiek a modyfikowane przepisy cofają polską kolej do epoki z przed berła.
greenman1435
Odpowiedz

Czyli wychodzi na to, że to problem proceduralny, a nie techniczny.
Odpowiedz

Na razie tutaj jedynie gdybamy, trzeba by zapytać jakiegoś maszynistę który jeździ na ED250 czy oprogramowanie wymusza tego typu procesy przy zmianie kabiny i ile to trwa, i czy wykonują jakieś procesy wymagane przez procedury, ale opcjonalne dla oprogramowania.
Odpowiedz

Wymagasz jeszcze od maszynisty wiedzy informatycznej. Smile Dla maszynisty to chyba baz różnicy. Na szkoleniu powiedzieli mu, że ma coś robić to robi to... Ale skoro inne EZT da się przełączyć w 5 min., to problem jest albo sprzętu albo procedur. W żadnym przypadku to nie wychodzi pozytywnie dla ich właściciele. Jeżeli to wina sprzętu, to pytanie jego kolejna wada w porównaniu z EZT produkowanym w Polsce. A jeżeli procedur, to dlaczego nie zadbali o prostsze procedury?
Odpowiedz

Przepisy PLK wymagają minimum 8 minut na zmianę kierunku jazdy. Do 5 minut trzeba doliczyć czas na wykonanie próby hamulca.
Jest jeszcze jedna istota kwestia. Co w przypadku awarii ezt i postawienia zastępczego składu wagonowego? 5-8 minut na oblot nie wystarczy.
Odpowiedz

Można bezproblemowo uzyskać odstępstwo, PRy mają je dla szynobusów na kilku liniach, ŁKA ma dla Flirtów i pewnie jeszcze ktoś ma. Nowoczesne EZT i SZT wykonują próbę hamulca w pełni automatycznie, poprzez przyciśnięcie jednego przycisku (wpuszczają powietrze w cylindry EP, za pomocą magistrali CAN lub innej komunikują się z czujnikiem ciśnienia w każdym wózku i sprawdzają czy "weszło", wypuszczają, powtarzają procedurę sprawdzenia, to samo dla pneumatyki - upuszczają, sprawdzają czy wszystkie zawory zadziałały prawidłowo i czy jest ciśnienie w cylindrach, popełniają, i znowu), znacznie dokładniejszą niż zwykła uproszczona, w ciągu kilku sekund, dlatego PLK dało takie odstępstwo ŁKA gdyż przepisy są stworzone dla najpopularniejszych składów zespolonych, czyli EN57. Jeżeli chodzi o wagony, o ile się nie myle na pociągach EIP nigdy nie było takiej sytuacji w historii ich kursowania, a jak się zdarzy to odjedzie po prostu opóźniony te 10 minut, nie popadajmy w paranoję żeby tworzyć rozkład bo raz na trzy lata coś takiego może się stać.
Odpowiedz

Tylko przy 15 min. zmianie kierunków, która jest procedurą dla Alstomu, to nie ma żadnego sensu. W 15 min to składy wagonowe zmieniają kierunki. Wychodzi, po prostu, że ten sprzęt ma coraz więcej wad, choć niekoniecznie zawinionych przez producenta, a do Zakopanego zamiast EIP, trzeba wysłać Flirty i Darty.
Odpowiedz

Wi-Fi? Absolutny priorytet

Cytat:– Wprowadzenie internetu do Pendolino to dla nas absolutny priorytet, chociaż odpowiedzialność za to ponosi Alstom. Będziemy z nimi rozmawiać, aby stało się to w końcu w tym roku – mówi Chraniuk.
Jednak nawet jeśli, nie stanie się to prędko. PKP Intercity chciałoby, by pierwsze urządzenia wzmacniające sygnał komórkowy i przekaźniki Wi-Fi zostały zainstalowane w czerwcu, gdy część pociągów trafi do Alstomu na dwutygodniowy przegląd. Wtedy, w optymalnym wariancie przez wakacje trwałyby testy systemu i jesienią internet zacząłby działać. Czy jednak tak się stanie? Dotychczasowa historia Wi-Fi w Pendolino każe zachować w tej sprawie wstrzemięźliwość.


http://www.fly4free.pl/duze-zmiany-na-le...pendolino/
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Pytanie pendolino - przedział kondutkorski ziemowit97 12 6 824 08.06.2016, 08:58
Ostatni post: DamianT
  Stuki - klekot w Pendolino blacky6 4 3 977 06.10.2015, 23:15
Ostatni post: przewoz
  Alstom Coradia LINT pitagoras23 4 4 044 19.04.2015, 18:14
Ostatni post: pitagoras23
  Pendolino w Europie i na świecie pitagoras23 1 3 138 03.11.2013, 19:20
Ostatni post: pitagoras23

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.