06.12.2016, 10:35
Chabówka też 14 minut. Łącznica jest tam w planach, ale nie prędko powstanie i nie uwzględniłem tego w obliczeniach.
[Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
|
06.12.2016, 10:35
Chabówka też 14 minut. Łącznica jest tam w planach, ale nie prędko powstanie i nie uwzględniłem tego w obliczeniach.
06.12.2016, 11:01
(06.12.2016, 09:02)Włos napisał(a): Pendolino do Zakopanego ? Gdzie tu sens i logika? Gdy najlepsze osiągi skrócenia czasu przejazdu miałby właśnie "tramwaj" ze zmianą kierunku jazdy, to oni zamierzają czekać, aż zmiany kierunków jazy się zmniejszą do 1...
06.12.2016, 13:21
(06.12.2016, 11:01)masovian napisał(a): Gdzie tu sens i logika? Gdy najlepsze osiągi skrócenia czasu przejazdu miałby właśnie "tramwaj" ze zmianą kierunku jazdy, to oni zamierzają czekać, aż zmiany kierunków jazy się zmniejszą do 1...Wbrew pozorom zmiana kierunku jazdy na pociągu Pendolino nie jest tylko przejściem maszynisty z jednej kabiny do drugiej, ale wymaga wielu czynności związanych z zakończeniem jazdy w określonym kierunku w kabinie sterowniczej (zamknięcie komputera pokładowego) oraz uruchomienie go w kierunku przeciwnym. Tenże system komputerowy także wymaga czasu na każdorazową diagnostykę systemu dla przygotowywanego kierunku jazdy - ustalony limit na wykonanie tych czynności został przyjęty do wymiaru 15 minut.
06.12.2016, 14:04
Nie wiem na ile to konieczne, a na ile to jakaś wydumana procedura. Ciekawe ile to zajmuje w Dartach i Flirtach?
06.12.2016, 14:40
Nikt nie będzie przeprogramowywał sterowników w praktycznie nowych EZTach. Co do Dartów - nie wiem, jeżeli chodzi o Flirty ŁKA zamierza w swoich zmieniać kierunek w 5 minut, ICki pewnie mają podobną automatykę więc zostaje kwestia dłuższego przejścia przez skład.
06.12.2016, 16:00
No to jak to jest, że ten sam ETR610 potrzebuje 8 minut na zmianę kierunku w Bernie i 5-6 minut na rozczepkę/doczepkę drugiego składu w Brig ?
greenman1435
06.12.2016, 16:19
06.12.2016, 19:23
Ale oprogramowanie raczej podobne (jak nie to samo). XXI wiek a modyfikowane przepisy cofają polską kolej do epoki z przed berła.
greenman1435
07.12.2016, 06:35
Czyli wychodzi na to, że to problem proceduralny, a nie techniczny.
07.12.2016, 07:27
Na razie tutaj jedynie gdybamy, trzeba by zapytać jakiegoś maszynistę który jeździ na ED250 czy oprogramowanie wymusza tego typu procesy przy zmianie kabiny i ile to trwa, i czy wykonują jakieś procesy wymagane przez procedury, ale opcjonalne dla oprogramowania.
07.12.2016, 08:22
Wymagasz jeszcze od maszynisty wiedzy informatycznej. Dla maszynisty to chyba baz różnicy. Na szkoleniu powiedzieli mu, że ma coś robić to robi to... Ale skoro inne EZT da się przełączyć w 5 min., to problem jest albo sprzętu albo procedur. W żadnym przypadku to nie wychodzi pozytywnie dla ich właściciele. Jeżeli to wina sprzętu, to pytanie jego kolejna wada w porównaniu z EZT produkowanym w Polsce. A jeżeli procedur, to dlaczego nie zadbali o prostsze procedury?
07.12.2016, 08:43
Przepisy PLK wymagają minimum 8 minut na zmianę kierunku jazdy. Do 5 minut trzeba doliczyć czas na wykonanie próby hamulca.
Jest jeszcze jedna istota kwestia. Co w przypadku awarii ezt i postawienia zastępczego składu wagonowego? 5-8 minut na oblot nie wystarczy.
07.12.2016, 09:34
Można bezproblemowo uzyskać odstępstwo, PRy mają je dla szynobusów na kilku liniach, ŁKA ma dla Flirtów i pewnie jeszcze ktoś ma. Nowoczesne EZT i SZT wykonują próbę hamulca w pełni automatycznie, poprzez przyciśnięcie jednego przycisku (wpuszczają powietrze w cylindry EP, za pomocą magistrali CAN lub innej komunikują się z czujnikiem ciśnienia w każdym wózku i sprawdzają czy "weszło", wypuszczają, powtarzają procedurę sprawdzenia, to samo dla pneumatyki - upuszczają, sprawdzają czy wszystkie zawory zadziałały prawidłowo i czy jest ciśnienie w cylindrach, popełniają, i znowu), znacznie dokładniejszą niż zwykła uproszczona, w ciągu kilku sekund, dlatego PLK dało takie odstępstwo ŁKA gdyż przepisy są stworzone dla najpopularniejszych składów zespolonych, czyli EN57. Jeżeli chodzi o wagony, o ile się nie myle na pociągach EIP nigdy nie było takiej sytuacji w historii ich kursowania, a jak się zdarzy to odjedzie po prostu opóźniony te 10 minut, nie popadajmy w paranoję żeby tworzyć rozkład bo raz na trzy lata coś takiego może się stać.
07.12.2016, 10:24
Tylko przy 15 min. zmianie kierunków, która jest procedurą dla Alstomu, to nie ma żadnego sensu. W 15 min to składy wagonowe zmieniają kierunki. Wychodzi, po prostu, że ten sprzęt ma coraz więcej wad, choć niekoniecznie zawinionych przez producenta, a do Zakopanego zamiast EIP, trzeba wysłać Flirty i Darty.
02.02.2017, 07:05
Wi-Fi? Absolutny priorytet
Cytat:– Wprowadzenie internetu do Pendolino to dla nas absolutny priorytet, chociaż odpowiedzialność za to ponosi Alstom. Będziemy z nimi rozmawiać, aby stało się to w końcu w tym roku – mówi Chraniuk.Jednak nawet jeśli, nie stanie się to prędko. PKP Intercity chciałoby, by pierwsze urządzenia wzmacniające sygnał komórkowy i przekaźniki Wi-Fi zostały zainstalowane w czerwcu, gdy część pociągów trafi do Alstomu na dwutygodniowy przegląd. Wtedy, w optymalnym wariancie przez wakacje trwałyby testy systemu i jesienią internet zacząłby działać. Czy jednak tak się stanie? Dotychczasowa historia Wi-Fi w Pendolino każe zachować w tej sprawie wstrzemięźliwość. http://www.fly4free.pl/duze-zmiany-na-le...pendolino/ |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Pytanie pendolino - przedział kondutkorski | ziemowit97 | 12 | 6 803 |
08.06.2016, 08:58 Ostatni post: DamianT |
|
Stuki - klekot w Pendolino | blacky6 | 4 | 3 975 |
06.10.2015, 23:15 Ostatni post: przewoz |
|
Alstom Coradia LINT | pitagoras23 | 4 | 4 037 |
19.04.2015, 18:14 Ostatni post: pitagoras23 |
|
Pendolino w Europie i na świecie | pitagoras23 | 1 | 3 138 |
03.11.2013, 19:20 Ostatni post: pitagoras23 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |