Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Wygląd jest rzeczą najmniej ważną. Zawsze przecież można napisać do Huty Częstochowa że Ci się niepodoba wygląd a wszyscy Cię tam wyśmieją bo liczy się łatwość obsługi, nawet jeśli ta lokomotywa miałaby postać żółwia błotnego.
...
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Wygląd to się trochę liczy przy flagowych pociągach pasażerskich - dobrze, jak lokomotywa jest estetyczna. Takie hutnicze popychadło... tu wygląd jest, jak powiedział Lubuszanin bardzo mało ważny.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
To jest odpowiedni sprzęt do odpowiednich zadań. Zadanie popychać wagony wiec stworzono odpowiednie popychadło.
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 4
Dołączył: 26.06.2010
Reputacja:
0
Najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o taki tabor, po terenach przemysłowych i jedynie do wykonywania manewrów, to moim zdaniem powinno się zainstalować sterowanie zdalne radiem. W najnowszych pociągach sieciowych się to już wykorzystuje i zdaje egzamin.
Co po niektórzy maniacy stonek mnie pewnie za takie pomysły pojadą, ale mówię takie rozwiązanie zdecydowanie pomagałoby przy tego typu manewrach, a co najlepsze wystarczyłaby jedna osoba do sprzęgania i rozłączania wagonów.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
A czemu kto¶ ma Ciê za to jechaæ? Przecie¿ taki wynalazek ju¿ by³ z numerem 2000. Idea takiego sterowania jest bardzo dobra, ale nadal s± problemy z wykonaniem.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Bo są tacy maniacy którzy uważają "stonkę" za świętość, i nie tolerują niczego co inne. To takie "moherowe berety" wśród MK.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Przy hucie Częstochowa, kabli nad torami nie mają, a jakoś te stonki sobie radzą całkiem dobrze.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Genialne, szczególnie te 3-fazowe i to z neutralnym przewodem! Jakby nie mogli wykorzystaæ szyn jako neutralnego, bo nikt mi nie wmówi, ¿e tam jest instalacja TN-S do zasilania loka. W±tpliwa jest tylko op³acalno¶æ, nie s±dzê ¿eby powieszenie 4 drutów i zastosowanie dziwnego odbieraka by³o tañsze ni¿ prostownik na podstacji.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Pewnie dlatego nie stosuje się takich rozwiązań.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Mo¿e dla popychad³a, które je¼dzi 100 metrów do przodu i do ty³u, zdaje to rolê. Ale nie widzê zastosowania tego na wiêksz± skalê, bo to ju¿ nie jest d¼wig.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
No przecież wiadomo że tylko dla takich zastosowań to ma sens. A wy od razu oceniacie to nie wiem pod jakim względem jak by to miał być powszechny system napędu. To jest tak jak wcześniej napisałem odpowiedni sprzęt do odpowiednich zdań a nie sprzęt do wszystkich zadań .
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Obleśny Szczur napisał(a):Może dla popychadła, które jeździ 100 metrów do przodu i do tyłu, zdaje to rolę. Ale nie widzę zastosowania tego na większą skalę, bo to już nie jest dźwig.
W dobie energoelektroniki na pewno nie jest opłacalne, ale zwróć uwagę, że to prawdopodobnie było budowane w latach głębokiej komuny, więc pewnie jakiś racjonalizator ograniczył koszta instalując taki wynalazek. Zauważ, że trójfazówka rozwiązuje problem jazdy z powrotem
. Czwarty przewód faktycznie zastanawia, może jakieś czynniki wykluczały użycie szyn jako przewodu zwrotnego? W sumie nasuwa się pytanie, po co przewód N, gdy silnik można połączyć w trójkąt? Czyżby rozruch na przełączniku gwiazda-trójkąt?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL