13.01.2014, 17:12
rustsaltz napisał(a):Pytanie tylko jak to się sprawdzi w praktyce. Jakoś nie wyobrażam sobie manewrów maszyną dwukabinową po kopalni czy innym zakładzie.
FPL zdaje się nie ma lokomotyw typowo manewrowych, a daje radę

Pojazdy spalinowe a elektryczne
|
13.01.2014, 17:12
rustsaltz napisał(a):Pytanie tylko jak to się sprawdzi w praktyce. Jakoś nie wyobrażam sobie manewrów maszyną dwukabinową po kopalni czy innym zakładzie. FPL zdaje się nie ma lokomotyw typowo manewrowych, a daje radę ![]()
14.01.2014, 11:51
Korekta do mojego postu z 10. stycznia 2014: Prawidłowa nazwa mijanki na BAM-ie brzmi Икабьякан (Ikab'jakan) nie zaś Икабьекан jak błędnie napisałem. Mea culpa, ale błędną pisownię wziąłem z http://www.panoramio.com/photo/30155773 (zdjęcie posterunku zwrotniczego, już zamkniętego) i http://wikimapia.org/13696828/ru/%D0%96 ... 0%B0%D0%BD.
Jednak w posiadanych prze mnie atlasach sieci kolejowej Rosji, zarówno z roku 2002 jak 2010 jest forma Икабьякан. Forma Икабьякан figuruje też w rozkładach jazdy (co prawda obecnie żadne pociąg pasażerski tam się nie zatrzymuje handlowo - np. http://www.tutu.ru/poezda/station_d.php?nnst=2054098, a oficjalna strona <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.rzd.ru">www.rzd.ru</a><!-- w --> w ogóle nie widzi takiej stacji; jednak były tam połączenia w 2012 roku: https://bilets.org/trains/%D0%98%D0%BA% ... %B0%D1%8F/), w wykazie stacji: http://www.gdevagon.ru/scripts/info/sta ... %EDю Teraz Ikab'jakan to zaledwie mijanka o rozjazdach zapewne nastawianych zdalnie, ale wkrótce może się stać poważną stacją: według http://www.chita.ru/wikismi/p20783/ z tej mijanki już jest w budowie linia niepubliczna (według naszych przyzwyczajeń - bocznica, ale w Rosji coś takiego nazywają подъездной путь) do kopalni rudy żelaza na złożu Тарыннахский ГОК 'Tarynnachskij GOK' -według http://www.sy-corp.ru/project/49/84.htm zalega tam ok. miliarda ton rudy o zawartości 27,8%; przewiduje się wydobycie odkrywkowe, rocznie ok. 27 milionów ton rudy rocznie, z przerobem na miejscu na koncentrat (do wywozu pozostanie rocznie 6 800 000 t koncentratu w formie peletów); ponadto z nadkłądu planuje się pozyskać rocznie ok. dwóch milionów metrów sześciennych tłucznia. Mamy więc (zakładając gęstość tłucznia rzędu 2,5 g/cm3) do nadania rocznie ok. 12 milionów ton, czyli dziennie ok. 35000 t ładunków - co oznacza dzień w dzień ok. 45000 t brutta pociągów. A to oznacza drugi dla BAM-u strumień ładunków, porównywalny z Elgińskim Zagłębiem Węglowym (omówione w Encyklopedii, przy okazji spalinowozu liniowego jednokabinowego ТЭМ8, czytaj TEM8) Do Adminów: Nie mam nic przeciwko wydzieleniu w osobny watek, bo już się zrobił niezły off top.
Romek_L
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
NS 999 i inne pojazdy akumulatorowe | TOMEKKOT | 9 | 6 725 |
24.01.2015, 12:41 Ostatni post: kazio |
|
Kupować czy modernizować lokomotywy elektryczne? | pitagoras23 | 37 | 14 934 |
22.08.2012, 13:35 Ostatni post: sphinx |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |